blog

Inspireren

De bakkerij

Inspireren
arend kisteman

De zomervakantie is aangebroken. Ons land staat weer in het teken van complete volksverhuizingen. We staan er – tegen alle waarschuwingen in – zelfs gerust drie uur voor in de file.

Massaal naar het strand, of juist het binnenland in omdat alle toeristen het strand bezetten.

Op vakantie kunnen we tot rust komen en een beetje ondernemer laat zich ook dan graag inspireren. Wij moeten bijvoorbeeld per se even langs die bakker om te kijken of we er nog iets kunnen leren of opsteken.

Laat je jezelf ook inspireren voor de lange termijn? Waar staat je bedrijf over 5 jaar? Bak je dan nog steeds hetzelfde brood en maak je nog steeds hetzelfde gebak? Waar staat je concurrent over 5 jaar? Is jouw unieke product dan nog wel zo uniek of zijn anderen jou al voorbij gegaan?

De supermarkt kan steeds meer en kan het ook steeds beter. Waarom komen jouw klanten over 5 jaar nog bij jou en gaan zij niet naar de supermarkt? Is de consument dan nog wel bereid om voor standaard wit of bruinbrood om te fietsen naar de bakker?

In de vakantietijd laten we ons graag inspireren, maar misschien is het ook eens goed om je bewust te worden van je huidige situatie. Sinds de oprichting van mijn bakkerij zijn er in Zwolle vier andere bakkers bijgekomen (filialen). Daar komt binnenkort de vijfde bij. Hoe zorg ik ervoor dat mijn klanten bij mijn blijven? Is mijn concept nog wel zo uniek of wordt het tijd voor verandering?

Reageer op dit artikel