blog

Nieuwe huisstijl

Blogs

Nieuwe huisstijl

Ja, was het antwoord. Het is tijd voor een nieuw logo en bijpassende huisstijl. Hoe zullen we dat aanpakken, wie gaan we daarvoor inschakelen? Eerst maar eens geïnformeerd bij collega’s, dat leverde me al heel wat bruikbare tips op. Daarnaast was voor ons de grote vraag welke partij het beste bij ons past om mee te gaan samenwerken. Kiezen we een organisatie die bekend is met de branche? Of kiezen we voor een lokaal reclamebureau?

Met drie partijen hebben we een gesprek gehad en uiteindelijk viel de keuze op het lokale reclamebureau. Ook heb ik een werkoverleg met ons winkelteam ingepland. Zo kon ik uitleggen waarom we aan een nieuw logo toe zijn. Samen hebben we nog eens op een rijtje gezet wie en wat Bakker Allard is, onze sterke punten en wat wij willen uitstralen. Hiermee hadden we meteen prima input voor het reclamebureau.

Dat is met onze wensen aan de slag gegaan en enkele weken later kregen we de presentatie van vier verschillende logovoorstellen. Geen van deze was meteen je van het, maar door van elk voorstel te bespreken wat ons hierin aantrok of wat juist niet, wist het reclamebureau welke kant het op moest. Hieruit volgde een nieuw voorstel met enkele variaties daarop. Hoewel dit logo voldeed aan onze opdracht, hadden Allard en ik nog steeds niet het gevoel dat dit nu ons nieuwe logo voor de komende jaren zou moeten worden. De twijfel sloeg toe, misschien was ons oude logo zo gek nog niet?

Het reclamebureau stuurde daarom voorbeelden van verpakkingen met het nieuwe logo. Toen we dat zagen, wisten we het wel: met dit logo en bijbehorende huisstijl kunnen we Bakker Allard weer helemaal bij de tijd presenteren. Na nog een aanpassing van het lettertype en de juiste kleuren, is ons nieuwe logo een feit. De doorvertaling naar de verpakkingen en alle andere uitingen is nu volop bezig. Na de 
zomer gaan we het logo aan onze medewerkers presenteren; zij hebben wel de eerste voorstellen gezien, maar niet de daaropvolgende variaties. En als alles volgens verwachting loopt, kunnen we in oktober overgaan op onze nieuwe huisstijl. Deze rustige tijd voor de feestdagen, lijkt ons een mooi moment om hiermee publiciteit te gaan maken.

Nu nog eens gaan bedenken hoe we onze klanten op het nieuwe logo kunnen voorbereiden en op welke manier we tamtam kunnen maken. Ideeën zijn welkom!

Reageer op dit artikel