nieuws

Bakkerij Dunselman introduceert Origineel Helders

Strategie 93

Bakkerij Dunselman in Den Helder presenteert drie origineel Helderse producten in een unieke verpakking. De Helderse Broeder, de Helderse Boterharinkjes en de Helderse Taai zijn verpakt met het ontwerp van het schilderij ‘Mijn Nieuwediep’, een creatie van kunstenares en mede-eigenaar Marieke Dunselman.

Bakkerij Dunselman introduceert Origineel Helders
Bakkerij Dunselman verpakt originele Helderse producten in unieke verpakking. Foto: Dunselman

Bakkerij Dunselman in Den Helder bakt de typisch Helderse producten al meer dan 157 jaar volgens familierecept. De Helderse Broeder is een rond krentenbrood gevuld met kaneelamandelspijs. De Helderse Boterharinkjes zijn brosse kruidige roomboterkoekjes in de vorm van een visje. Helderse Taai is een snijtaai met een zachte anijssmaak.

Cirkel is rond

Deze producten zijn vanaf nu verpakt in het schilderij van kunstenares en mede-eigenaar van Bakkerij Dunselman, Marieke Dunselman. Zij schilderde de kust bij Huisduinen met de dijk en vuurtoren de Lange Jaap vanuit zee bekeken. Toen bakker Peter Dunselman het schilderij zag, wist hij dat de cirkel rond was en dat dit ontwerp zijn producten moest sieren.

De verpakking is in samenwerking met reclamebureau Evize en Beko Verpakkingen ontworpen en geproduceerd. Ook voor de drukpersen van Veerkarton uit Assendelft, de producent van de verpakkingen, was het een unieke opdracht om de authentieke kleuren van het schilderij op de verpakkingslijn te kunnen drukken. Marieke Dunselman heeft ter plekke in de fabriek de kleurstelling samen met de drukmeester bij de drukpersen nog aangepast.

Mooi souvenir

Met het Origineel Helders assortiment denkt Bakkerij Dunselman voor zowel de toerist als voor de inwoners van Den Helder een lekker souvenir te kunnen aanbieden in een bereikbare prijsklasse (van €4,25 tot €6,95). ‘Ook geeft het maritieme karakter van het schilderij op de verpakkingen een uitstekende mogelijkheid om de unieke schoonheid van de kustlijn van Den Helder tijdens evenementen te benadrukken, zoals bijvoorbeeld tijdens Sail Den Helder van 22 tot en met  25 juni’, laat Dunselman weten.

De eerste verpakking origineel Helders werd onlangs overhandigd  aan Anke de Vries, manager City Marketing Den Helder. ‘Zij was verheugd over het feit dat er vanuit de Helderse ondernemers dit soort initiatieven worden ontplooid en gaf aan dat samenwerking tussen ondernemers en City Marketing tot mooie extra promotie van de stad Den Helder kan leiden’, aldus Dunselman.

Reageer op dit artikel