nieuws

Koeckebackers verkozen tot meest innoverende retailconcept

Nieuws 691

Duurzame koekjesbakkerij Koeckebackers is tijdens de New Retail Champions Award-bijeenkomst van Vedis verkozen tot het meest innoverende en relevante retailconcept van 2017.

Koeckebackers verkozen tot meest innoverende retailconcept
Beeld: website Koeckebackers

Koeckebackers, de duurzame koekjesbakkerij, kreeg ruim de helft van de stemmen van de ruim honderd aanwezige retaildeskundigen, meldt RetailTrends. Koeckebackers was een van de drie genomineerden voor de award.

Boedelmakelaar (makelaar met oplossingen voor erfgenamen betreft de inboedel) en Frendz (social commerce platform voor mode van V&D) kregen respectievelijk 25 en 23 procent van de stemmen.

‘Here to stay’ belangrijke voorwaarde

De drie kandidaten waren door een vakjury geselecteerd uit een lijst van circa 35 retailers. Criteria waarop de concepten beoordeeld werden waren vernieuwing, onderscheidend vermogen en relevantie. Daarnaast moesten zij actueel en ‘here to stay’ zijn.

Koeckebackers wint consultancy en advies

De hoofdprijs bestond uit een digitale waardecheque van vijf dagen consultancy van Capgemini en een strippenkaart ter waarde van vijfduizend euro van adviesbureau Crossmarks. In de vakjury zaten onder meer La Place-topman Bart van den Nieuwenhof en algemeen directeur Debbie Klein van Beter Bed.

Koeckebackers is de opvolger van Denoism, dat de prijs vorig jaar won. In 2014 en 2015 wonnen respectievelijk HelloFresh en Fanfiber.

Reageer op dit artikel