nieuws

Taartenwinkel.nl geeft beursgangers inkijkje in lastige verslogistiek

Nieuws

Acht jaar geleden bestond Taartwinkel.nl nog uit vierhonderd lokale bakkers. Tegenwoordig bakken drie centrale bakkerijen 350 verschillende taarten on demand voor klanten in Nederland en België. Slimme IT en een flexibele logistiek dienstverlener maken dat mogelijk. Dat zegt Gert van de Cappelle van Taartwinkel.nl.

Taartenwinkel.nl geeft beursgangers inkijkje in lastige verslogistiek

Een taart kan maar een keer worden aangeboden en daarmee is het een fragiel product. ‘De logistiek is daarom lastig’, legt Gert van de Capelle, marketing en sales manager van Taartwinkel.nl uit tijdens een presentatie op de E-fulfilment Expo, die tijdens ICT & Logistiek wordt gehouden. Van de webshop die acht jaar geleden begon op een studentenkamer is weinig meer over. Taartenwinkel.nl is gegroeid naar een online versaanbieder die alles op taartgebied kan leveren, naast de gebruikelijke verjaardagstaarten sinds anderhalf jaar ook 3D kaarten, cupcakes en macarons.

Waarde toevoegende activiteiten zoals servetjes, vorkjes, een fles champagne of complete kinderfeestpakketten doet het bedrijf zelf in de centrale bakkerij in Haarlem. ‘Zelfs bij een productintroductie een Nintendo Wii toevoegen aan een taartbestelling kunnen we organiseren’, aldus Van de Cappelle. Logistiek dienstverlener Dynalogic regelt de bezorging van de taarten door heel Nederland en België. ‘500 taarten bestellen en op 500 verschillende adressen laten bezorgen is geen probleem. We garanderen dat het geleverd wordt.’

Bundelen met ongekoelde producten

Omdat de taarten in koelboxen van piepschuim worden vervoerd, voorzien van koelelementen, kunnen de taarten samen met andere goederen die geen koeling behoeven door Dynalogic in de vrachtwagen worden vervoerd.

De klant kan verschillende tijdvakken kiezen voor de bezorging. Vaak is de klant niet de ontvanger van de taart, omdat hij de taart weggeeft. Maar de klant moet wel worden geïnformeerd, net zoals degene op het bezorgadres. De geplaatste order door de klant komt rechtstreeks in de bakkerij terecht en bij Dynalogic. ‘Op slechts een A4 komt alle informatie te staan, de persoonlijke boodschap en de order- en bezorginformatie. Het blad kan in delen worden afgescheurd zodat de pakbon op de doos kan en de persoonlijke boodschap in de doos. De orderbon met barcode is belangrijk voor het verdere logistieke proces.’

Volgen

De klant kan tot 18.00 uur de taart bestellen voor bezorging de volgende dag. Om 8 uur ‘s ochtends ontvangt de klant een email met een track & trace link, zodat hij de order live kan volgen. Van de Cappelle: ‘Hij ziet het routenummer en de naam van de chauffeur via Google Maps. Vijftien minuten voor de bezorging ontvangt de klant een sms.’

Na de ontvangst wordt de handtekening gekoppeld aan de order zodat de klant een rapport kan downloaden met daarop alle informatie over de bezorging. Achteraf krijgt de klant nog een email voor feedback of het geven van een beoordeling. Taartenwinkel.nl is daarmee uniek in versland als het gaat om het bezorgen en volgen van taartorders.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels