nieuws

Bakker Bart bindt strijd aan met supermarkt

Nieuws

In het retailkanaal lijkt een nieuwe broodoorlog op handen. Dit keer met een luxer assortiment. Bakker Bart gaat de strijd aan met het relatief goedkope aanbod van brood in de supermarkten. In een nieuwe actie promoot de franchiseketen ‘Een lekkere volle tas… voor maar 5,95 euro’.

Op de site Out of Home-shops, een vakblad voor het buitenhuiskanaal, staat te lezen: de bakkersketen Bakker Bart heeft de nieuwe actietas gevuld met een mix van luxe handbroodjes. 5 mueslibollen, 5 witte bollen, 5 mini krentenbollen, 5 Duitse broodjes en een half brood.

Sinds enige tijd voert discounter Lidl een vergelijkbaar assortiment in zijn broodcounter, tegen een vaste lage prijs. Ook marktleider Albert Heijn meldde onlangs dat luxe kleinbrood in de zelfbediening weer een plek krijgt op de AH-broodafdeling. Dit moet in week 20 zijn weerslag krijgen.

Facebook

Bakker Barts nieuwe actietas zelf is gratis, zo valt te lezen op de Facebookpagina en de reguliere website van het bedrijf, dat inmiddels 37 jaar bestaat. Ook voegt de keten als beleg Alpro Lekker Gezond Smeren en 2 blikjes Lipton Ice Tea toe aan het actiepakket.

Op Facebook reageren klanten inmiddels dat ze in diverse winkels tot hun spijt geen gebruik kunnen maken van de aanbieding.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels