nieuws

Supermarkten stappen in plan agf-consumptie

Nieuws

Partijen in teelt, handel, horeca, wetenschap en supermarkten gaan samenwerken in een ambitieus project om de consumptie van groente en fruit te verhogen.

Supermarkten stappen in plan agf-consumptie

Dat plan, vooral afkomstig uit de koker van handelskoepel FrugiVenta, voorziet in een nieuwe benadering voor de komende drie jaar.

De oude methode van consumptiebevordering gebruikte vooral massacommunicatie. Toch kon dat een daling van de consumptie van groente en fruit niet voorkomen. De nieuwe aanpak richt zich specifieker op doelgroepen. Er worden bijvoorbeeld groente- en fruitgerechten ontwikkeld voor specifieke doelgroepen. Voor het programma ‘Meer groente en fruit is goed voor iedereen’ is geld van het ministerie van EZ gemoeid.

Van de benodigde ruim €2 miljoen is €1,4 miljoen uit het topsectorenbudget toegekend, blijkt uit een aanvraag van een PT-bijdrage. De handelsbedrijven zullen €0,5 miljoen bijdragen, blijkt uit deze aanvraag. Het programma is gebaseerd op onderzoek van Wageningen UR naar de beste methoden om consumenten te bereiken. Dat leidde eerder tot het rapport: ‘Op weg naar een hogere groente- en fruitconsumptie: barrières en succesfactoren’.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels