nieuws

Huisstijl keesGutter in nieuw jasje

Nieuws

Het Waterlands Meergranen van keesGutter is al 25 jaar het paradepaardje van de bakkerij, maar draagt sinds het begin van 2014 een nieuwe naam: Waterlands Klassiek. De huisstijl van de bakkerij krijgt dit jaar ook een totale make-over.

Huisstijl keesGutter in nieuw jasje

Het Waterlands Meergranen van keesGutter bestaat 25 jaar en werd in de loop der jaren aangevuld met vijf andere Waterlandse soorten brood, onder diverse benamingen. Greetje Gutter: ‘Met deze verschillende ‘Waterlandse’ broden waren we niet eenduidig in stijl en communicatie naar de consument. Het unique selling point viel daardoor nauwelijks op.’

Eigen merk

Daarom is de naam met ingang van 2014 veranderd van Waterlands Meergranen naar Waterlands Klassiek. Dit brood is verkrijgbaar naast Waterlands Licht, Waterlands Volkoren, Waterlands Pompoen, Waterlands Donker en Waterlands Walnoot.

De Waterlandse broden van keesGutter behoren tot het eigen merk van de bakkerij, dat zal in de nieuwe campagne voor 2014 benadrukt worden. De huisstijl krijgt ook een make-over, waardoor het beeld smaakvoller en herkenbaarder wordt. Ook de website, het logo en de payoff van de bakkerij zijn voorzien van een nieuw jasje.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels