nieuws

Oranjeproducten stuwen supermarktomzet

Nieuws

De verkoop van Oranjeproducten heeft de supermarkten de afgelopen week 10 miljoen euro aan extra omzet opgeleverd. Dat heeft onderzoeksbureau GfK woensdag bekendgemaakt.

Oranjeproducten stuwen supermarktomzet

Ruim 1,4 miljoen huishoudens (bijna 1 op de 5) kochten die week een of meer producten uit de Oranje-selectie. Ouderen en jongeren kochten de meeste Oranjespullen, terwijl gezinnen wat achter bleven. Vooral in de Randstad en het midden van het land gingen veel Oranjeproducten over de toonbank.

Het populairst waren het Mona Kroningstoetje, Campina Willem van Oranjevla, Alex pepermunt, Buys Koningszoenen en Page 24 rollen oranje wc-papier.

Ook tompouces vielen in de smaak. Afgelopen week heeft ruim 11 procent van de huishoudens dit gebak gekocht. Dat is liefst 600 procent meer dan een gemiddelde week, aldus Gfk.

Bron: ANP

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels