nieuws

Nieuwe mix voor Mama Brood

Nieuws

Het project Mama Brood verdiende een nieuwe impuls, na de spectaculaire verkoop van 100.000 broden. Nu is er een nieuwe 50 procent-mix met meer zaden en gefermenteerde tarwekiemen.

Nieuwe mix voor Mama Brood

In mei 2012 werd het Mama Brood geïntroduceerd door Bakkerij van Otten uit Enter en Bakkerij Van der Wal-Jolink uit Apeldoorn. Het brood is ontwikkeld voor het goede doel. Met de verkoop steunt de bakker Cordaid Memisa, een stichting die zich bezighoudt met het tegengaan van moedersterfte in de hele wereld. Het brood is ontwikkeld in samenwerking met Koopmans Meel en Bakels Senior en er zijn inmiddels al meer dan 100.000 exemplaren van verkocht.

Nieuwe mix

Om dit hoogtepunt te vieren is er een nieuwe mix ontwikkeld met meer zaden en gefermenteerde tarwekiemen. Dat maakt het brood nog lekkerder. Daarnaast is de mix veranderd in een 50procent-mix in plaats van 100-procents. Bakkers kunnen nu dus zelf de bloem toevoegen, waardoor het rendement van de bakker beter is en de afdracht per brood groter.

Afdracht

De afdracht per brood kan door deze veranderingen omhoog van vijftien naar twintig eurocent. De adviesverkoopprijs daalt echter 25 cent. Om een nieuwe impuls aan de actie te geven is er ook nieuw promotiemateriaal beschikbaar. Dit is gratis verkrijgbaar via de Bakelsvertegenwoordigers.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels