nieuws

Klant wil is wet: chocolade ‘on demand

Nieuws

BROC – De Zwitserse foodgigant Nestlé lanceert een nieuwe dienst onder het luxe chocolademerk Maison Cailler. Uniek is dat consumenten hier chocolade kunnen bestellen die is afgestemd op hun individuele smaak.

Klant wil is wet: chocolade ‘on demand

BROC – De Zwitserse foodgigant Nestlé lanceert een nieuwe dienst onder het luxe chocolademerk Maison Cailler. Uniek is dat consumenten hier chocolade kunnen bestellen die is afgestemd op hun individuele smaak.

 

Het merk gaat een systeem gebruiken, waarbij klanten eerst een doos met vijf testchocolades kunnen bestellen via de website van Maison Cailler. Na het ontvangen en proeven van de chocolade kunnen klanten online een vragenformulier invullen, waarna in de fabriek in Broc uit twaalf soorten een selectie wordt gemaakt die precies past bij de klant, aldus het vakblad Distrifood.

Persoonlijke smaak
De chocolade wordt gemaakt in de Cailler-fabriek in het Zwitserse Broc en van daaruit rechtstreeks naar de klant gestuurd. De nieuwe chocolade heeft de vorm van de Moléson-berg, terwijl de verpakking is gebaseerd op oud-Zwitserse traditie. Volgens Nestlé zijn consumenten vooral online steeds vaker op zoek naar producten en services die zijn afgestemd op hun persoonlijke smaak. Met de lancering van Maison Cailler speelt Nestlé hierop in.
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels