nieuws

Verbod op FC Twente-taart Marc Oonk

Nieuws

AMSTERDAM – Marc Oonk wilde 2500 FC Twente-taarten verkopen bij een eventueel kampioenschap van de club, maar daar heeft FC Twente een stokje voor gestoken. ‘We hebben de bakker onmiddellijk laten weten dat hij hier mee moet stoppen’, zegt commercieel manager Jan van Halst.

Verbod op FC Twente-taart Marc Oonk

AMSTERDAM – Marc Oonk wilde 2500 FC Twente-taarten verkopen bij een eventueel kampioenschap van de club, maar daar heeft FC Twente een stokje voor gestoken. ‘We hebben de bakker onmiddellijk laten weten dat hij hier mee moet stoppen’, zegt commercieel manager Jan van Halst. 

‘Het lijkt nu of we keihard zijn en ergens is dat misschien ook zo. We weten dat mensen het doen uit clubliefde en willen ook niet onsympathiek overkomen. Maar als we er niets aan doen, is het einde zoek’, vervolgt Van Halst in BN De Stem. De bakker mag het logo van FC Twente niet gebruiken op zijn taarten omdat FC Twente als woord- en beeldmerk geregistreerd staat in het Benelux Merkenregister. Die registratie is bedoeld om de exclusiviteit van het gebruik van de naam en het logo te beschermen.

Volgens Eric Verhelst, specialist in intellectueel eigendomsrecht, is het overigens niet kinderachtig van FC Twente om de merknaam zo krampachtig te beschermen. ‘Er spelen grote commerciële belangen. Op het moment dat je dit over je kant laat gaan, sta je een stuk zwakker in een volgende juridische procedure.’

Lees ook:
De zoete smaak van de overwinning (Twentsche Courant Tubantia 19 april 2010)
Oonk opent bakkerswinkel in Hengelo (2 juli 2009) 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels