nieuws

Nieuwe formules inspireren tot veranderingen

Nieuws

Innovatie is het toverwoord voor de Nederlandse bakkerij. Daar lijkt de bakkerij het mee eens te zijn. Want van de 136 mensen die gestemd hebben op de vraag of de formule BROOD van Johan Pater en Rin van der Molen voor hen een inspiratiebron vormt antwoordde er 84 (63 procent) met ja.

Nieuwe formules inspireren tot veranderingen

Innovatie is het toverwoord voor de Nederlandse bakkerij. Daar lijkt de bakkerij het mee eens te zijn. Want van de 136 mensen die gestemd hebben op de vraag of de formule BROOD van Johan Pater en Rin van der Molen voor hen een inspiratiebron vormt antwoordde er 84 (63 procent) met ja.

Wie laat zich door de nieuwe formule BROOD inspireren: ambacht of supermarktkanaal? Wie laat zich überhaupt inspireren door wat andere ondernemers doen. Dat is belangrijk voor de ontwikkeling van het eigen bedrijf. Er gebeurt veel in de omgeving van de bakkerij. Brood is een product dat bijna overal gekocht kan worden. Langs de snelweg, op treinstations, in brasserie-achtige horecagelegenheden, bij slagers, in elke supermarkt én bij de bakker. Dus moet die bakker zich steeds blijven onderscheiden. De rest doet dat namelijk ook.
Het meest gemakkelijke om over de formule te zeggen: ‘Ach, zo’n formule. Dat is niets voor mij.’ Of: ‘Dat past niet in mijn marktgebied.’ Ja, vaak is dat ook zo. Maar een ondernemer zou ook moeten kunnen kijken of er elementen uit zo’n formule zijn die hij kan overnemen. Het deeg in de formule BROOD is 24 uur onderweg. Zou een bakker op welk willekeurig vestigingspunt dan ook, niet iets kunnen doen met dat type brood, als onderdeel van zijn assortiment?
Twee reacties geven aan hoe zo’n nieuwe formule als BROOD leeft. Jacques Vos (hij is wel van de Vakschool Wageningen): ‘Ik heb me staan vergapen aan deze topshop. Het ziet er top uit, ruikt top en er liggen topproducten. Gefeliciteerd en veel succes.’ Joke Stekelenburg reageert als volgt: ‘Jammer dat ik deze geweldige opening gemist heb. Alles ziet er zeer uitnodigend uit! Veel succes met BROOD! Kom zeker kijken en ruiken met eigen ogen en neus!’
En bakker Piet (Sonneveld) uit Rijswijk vraagt zich af of je het brood wel van de VWA mag verkopen, zoals dat bij Marqt gebeurt. Dat mag zo ook niet, maar bij de opening was de broodopstelling niet helemaal klaar. Het wordt precies zo als bij BROOD op de Zeedijk.
 

Reageer op dit artikel