nieuws

Tweede vestiging ‘BROOD’ in Marqt

Nieuws

AMSTERDAM – ‘BROOD’, de nieuwe bakkerijformule van Rin van der Molen en John Pater heeft één week na de opening aan de Amsterdamse Zeedijk al een tweede vestiging. ‘BROOD’ is onderdeel van de nieuwe versmarkt Marqt aan de Overtoom in Amsterdam, waar 12 versformules zijn samengebracht.

Tweede vestiging ‘BROOD’ in Marqt

AMSTERDAM – ‘BROOD’, de nieuwe bakkerijformule van Rin van der Molen en John Pater heeft één week na de opening aan de Amsterdamse Zeedijk al een tweede vestiging. ‘BROOD’ is onderdeel van de nieuwe versmarkt Marqt aan de Overtoom in Amsterdam, waar 12 versformules zijn samengebracht.

Op donderdag 21 februari is de nieuwe foodformule Marqt open gegaan. De leveranciers van de verschillende versafdelingen zijn ook partners in de formule. Naast Van der Molen en Pater zijn dat onder meer zuivellaar Weerribben Zuivel, vlees(waren)leverancier Waterlant’s Weelde en wijnhuis Wijnheeren. Centraal in de winkel is een versplein. Naast dagverse artikelen is er met een ruim maaltijdenaanbod ook aandacht voor de naar gemak hunkerende consument. Het ontwerp van de versmarkt heeft een eigentijdse en afwijkende ‘look and feel’. De in het oog springende elementen zijn hout, metaal, steen en de kleuren wit en zwart. Houten kisten worden gebruikt voor de presentatie groenten en fruit. Het kookeiland en koelingen zijn vormgegeven in roestvrijstaal.

Op schoolborden wordt de Marqt-missie uitgedragen. ‘Marqt werkt samen met zelfstandige boeren uit de omgeving van Amsterdam om hun waren aan de man te brengen. Hier vind je al hun lekkere, zuivere en verse producten onder één dak.’ Dat Marqt een beeetje een eigenwijze formule is merkt de klant ook bij het afrekenen. Contant geld is uit den boze: alleen pinnen, chippen of met de creditcard is toegestaan. ‘Misschien vind je het even wennen, maar wij houden het liever ook buiten de deur. Dat vinden we veiliger, maar vooral efficiënt’, aldus Marqt. Ter gelegenheid van de opening is er op de website You Tube een filmpje geplaatst die een impressie geeft van de winkel.

Rin van der Molen wil met ‘Brood’ enkel het ambacht ‘in al zijn glorie laten zien.’ 

Zie ook Van der Molen en Pater starten samen winkel BROOD

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels