nieuws

Bedenker La Place formule wint retailprijs

Nieuws

WASSENAAR – Les Halles-directeur Paul Bringmann heeft de toonaangevende prijs Elsevier Retail Personality 2007 gewonnen. De bedenker van de La Place-formule van Maxeda nam de prijs in ontvangst tijdens het vierde Nationaal Retail Overleg in Wassenaar.

Bedenker La Place formule wint retailprijs

WASSENAAR – Les Halles-directeur Paul Bringmann heeft de toonaangevende prijs Elsevier Retail Personality 2007 gewonnen. De bedenker van de La Place-formule van Maxeda nam de prijs in ontvangst tijdens het vierde Nationaal Retail Overleg in Wassenaar.
 

Bringmann wordt geprezen voor zijn innovatieve aanpak bij het versmelten van horeca en retail. Daarmee treedt hij in de voetsporen van grootheden als Hans Breukhoven, Gerard Marsman en Ronald de Waal die de prijs in eerdere jaren wonnen. De Elsevier Retail Personality is gekozen door een jury van voormalige winnaars en andere deskundigen. De nominaties zijn tot stand gekomen met behulp van de lezers van Zibb Retail en het blad Elsevier Retail.
 
Brein
Bringmann is het brein achter de La Place-formule die is ontstaan vanuit de restaurants bij de V&D warenhuizen. Intussen is de formule al goed voor 20 procent van de omzet van de warenhuizen en heeft een expansie meegemaakt naar onder meer zelfstandige wegrestaurants en de stations. Met de Mangerie-vestigingen gaat de formule intussen de slag aan met onder meer supermarkten en snackbars. Voor het komende jaar staat internationale uitbreiding naar waarschijnlijk België op het programma.
 

Reageer op dit artikel