nieuws

‘Gulden Krakeling in drie dagen weg

Nieuws

NIJKERK – Superunie-directeur Frans Fredrix vindt dat fabrikanten van zoetwaren en snacks ondermaats presteren. Ook koekmerk Gulden Krakeling kreeg er flink van langs in zijn presentatie.

‘Gulden Krakeling in drie dagen weg

NIJKERK – Superunie-directeur Frans Fredrix vindt dat fabrikanten van zoetwaren en snacks ondermaats presteren. Ook koekmerk Gulden Krakeling kreeg er flink van langs in zijn presentatie.

Het inkoopicoon van Superunie haalde woensdagavond tijdens het najaarscongres ‘De kracht van impuls’ van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren.  flink uit naar de snoep- en koekproducenten: ‘Het is allemaal drie keer niks.’
 
Gulden Krakeling
Als voorbeeld noemde hij Gulden Krakeling. ‘Zij hebben in 30 jaar zo’n merk opgebouwd dat het in drie dagen helemaal weg is als wij hun producten kopiëren en onder het huismerk Bakkersweelde in het schap zetten. Dat kunnen we straffeloos doen. Dan heb je toch iets niet goed gedaan in die 30 jaar. Die zes gevulde koeken in een transparant zakje ken ik nog uit mijn jeugd. Er is sindsdien niets veranderd. Wij kopiëren dat en er is geen haan die nog naar de Gulden Krakeling kraait.’ Bolletje deed het in de ogen van Fredrix wel goed. ‘Dat zijn grappige en speelgoedachtige artikelen.’
 
Supermarkt
Supermarktketens doen het in de optiek van Fredrix niet veel beter dan de fabrikanten. Hij haalde een voorbeeld aan van een keten die ‘kinderstuksartikelen’ boven het snoepschap had staan. ‘De man die dit bedacht heeft moet al zijn marketingdiploma’s inleveren. Dat zijn termen die je in het distributiecentrum gebruikt, maar niet in de winkel!’

Reageer op dit artikel