nieuws

Omzet Albert.nl explodeert verder

Nieuws

BAKKERSWERELD – Albert.nl, de internetbezorgdienst van Albert Heijn, boekt dit jaar opnieuw een forse omzetgroei. De verkopen groeiden in 2006 met circa 25 procent. Vooral door de afzet van versproducten.

Omzet Albert.nl explodeert verder

BAKKERSWERELD – Albert.nl, de internetbezorgdienst van Albert Heijn, boekt dit jaar opnieuw een forse omzetgroei. De verkopen groeiden in 2006 met circa 25 procent. Vooral door de afzet van versproducten.

Dat heeft formulemanager Angélique Wouters van Albert.nl gezegd tegenover Het Parool. ‘We kunnen de groei nauwelijks aan. Elk jaar moeten we onze groeiprognoses bijstellen. Als we zouden willen, zouden we nog veel sterker kunnen groeien. Maar dat zou ten koste gaan van de kwaliteit van onze dienstverlening. Een groei van 25 procent is al zeer fors. Daarom willen we het rustig aan doen.’
 
Vers
Wouters beschouwt de toenemende verkoop van versproducten als voornaamste winstpunt ten opzichte van eerdere jaren. Begin 2005 lag dit aandeel nog op 37 procent. ‘Dit jaar maken versproducten 42 procent uit van het totaal aantal bestelde artikelen. Voor ons is dit een heel belangrijke ontwikkeling.’
De internetsuper krijgt 12.000 bestellingen per week te verwerken. De gemiddelde besteding ligt op 120 euro. De groei van Albert.nl in 2006 is in lijn met voorgaande jaren. Het is voor het vierde achtereenvolgende jaar dat de omzet van Albert.nl met ongeveer een kwart omhoog schiet. In 2005 groeide de omzet van Albert.nl met 26,6 procent. In 2004 groeiden de verkopen met 21,8 procent en in 2003 met 31 procent. Albert Heijn liet eerder dit jaar weten dat groeicijfers van 40 tot 50 procent op termijn haalbaar moeten zijn.
 

Reageer op dit artikel