nieuws

Lidl komt met eigen webshop

Nieuws

BAKKERSWERELD – Discounter Lidl is van plan in Duitsland een eigen webshop te openen. Hier moet een snel wisselend assortiment non-foodproducten te koop zijn.

Lidl komt met eigen webshop

BAKKERSWERELD – Discounter Lidl is van plan in Duitsland een eigen webshop te openen. Hier moet een snel wisselend assortiment non-foodproducten te koop zijn.

Dat meldt het Duitse vakblad LebensmittelZeitung. Iedere veertien dagen moet de webshop een assortiment van dertig tot vijftig verschillende producten in de aanbieding doen. Het is niet de bedoeling levensmiddelen te verkopen via het net. De operatie wordt naar alle waarschijnlijkheid in eerste instantie alleen in Duitsland uitgevoerd. Lidl is niet de eerste discounter die met een webshop komt voor non-food. Concurrent Plus verkoopt al vijf jaar een deel van het eigen non-food-aanbod via internet. Ook de drogisterijketen Schlecker is actief met een webshop. Deze laatste dienst is ook in Nederland beschikbaar. Geen commentaar Lidl wil vooralsnog geen commentaar geven op het bericht in LebensmittelZeitung. Het bedrijf zou volgens de pers het bedrijf PVS Fulfillment-Service in de arm hebben genomen voor de logistieke afwikkeling van de internetverkopen. Ook zou het bedrijf dichtbij de lancering van een nieuwe website zijn.

Reageer op dit artikel