nieuws

Oranjekoorts stijgt licht

Nieuws

BAKKERSWERELD – In de afgelopen week is de Oranje-koorts in de Nederlandse supermarkten licht opgelopen. In de week dat Nederland tegen Ivoorkust speelde kocht 10,1 procent van de huishoudens een Oranje-product, tegenover 9,3 procent in week 23.

Oranjekoorts stijgt licht

BAKKERSWERELD – In de afgelopen week is de Oranje-koorts in de Nederlandse supermarkten licht opgelopen. In de week dat Nederland tegen Ivoorkust speelde kocht 10,1 procent van de huishoudens een Oranje-product, tegenover 9,3 procent in week 23.
 

De Oranje koorts is nog steeds stijgende, zo blijkt uit het onderzoek van GfK Panel Services. De verwachting is dat de stijging aanhoudt, zolang het Nederlands Elftal succesvol is op het WK voetbal. Toch meldde AC Nielsen vorige week al dat de omzetcijfers, gezien het aantal aan het WK gerelateerde producten dat in de schappen ligt, niet spectaculair zijn. ‘Een omzet van tien miljoen euro over een periode van zes weken is niet spectaculair. Bovendien zorgen de tien grootste producten, waaronder de Jagershoed van Heineken en de Leeuwenhose van Bavaria, voor 55 procent van deze omzet. De andere 45 procent wordt verdeeld over 290 producten’, aldus commercieel directeur Han Eisma van AC Nielsen vorige week. Aantal huishoudens dat een WK-product heeft gekocht:
Week 18 3.1%
Week 19 4.9%
Week 20 6.1%
Week 21 6.5%
Week 22 7.8%
Week 23 9.3%
Week 24 10,1%
Opvallend is de toename onder de huishoudens met kinderen. Met name in de Randstad worden veel Oranje-producten gekocht. Pringles met WK hoed was in week 24 het populairste Oranje-product, nadat het een week eerder tijdelijk afstand moest doen van de eerste plaats aan de WK Barbecuesauzen van Calvé.
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels