nieuws

Danvo komt met Sportbrood

Marktberichten

Synergie en Danvo Bakeries uit het Brabantse Riel lanceren ‘Het Sportbrood’. Daartoe ondertekenden beide partijen op 23 februari de contracten. Het Sportbrood zal verkrijgbaar zijn via het foodservice- en het foodretailkanaal.

Danvo komt met Sportbrood
Ralph van Iersel van Danvo (rechts) overhandigt eerste kistje Sportbrood aan Niels de Jonck. Foto: Danvo

Het Sportbrood is een gezond brood met spelt en haver, aangevuld met lijnzaad, zonnebloempitten en pompoenpitten. Het uitgebalanceerde brood moet een rol gaan spelen in een gezonde en fitte levensstijl en kan bijdragen aan betere (sport)prestaties.

Het duurt nog even voordat het product op de markt komt, de lancering is in week 20.

Nieuwe productielijn Danvo

Danvo Bakeries heeft de afgelopen maanden een metamorfose ondergaan en heeft zijn capaciteit met 5.000 kilo deeg per uur behoorlijk weten uit te breiden door een nieuwe productielijn. Het Sportbrood zal één van de nieuwe concepten worden waarmee Danvo Bakeries de broodmarkt en de klanten wil verbazen.

Onder het motto ‘Het Sportbrood is er voor sporters en supporters’ zal men gezamenlijk de Nederlandse markt gaan bewerken en in de toekomst zal de focus verlegd worden naar in ieder geval de gehele Benelux.

Synergie

Daartoe is samenwerking gezocht met Synergie, de wellness-organisatie achter het gedachtegoed van de Belgse Sonja Kimpen (master bewegingswetenschappen, gezondheidscoach, auteur van 16 bestsellers en tv-coach) en haar zoon Niels De Jonck Kimpen (gezondheidscoach, model en bekend van (Belgische) tv). Niels wordt het boegbeeld voor Het Sportbrood in Nederland, waarbij hij in België Sonja ondersteunt met haar activiteiten. In België waren zij 9 jaar geleden pionier in het op de markt brengen van een doordacht brood. Daarnaast zijn zij ook de eigenaren van Synergie Wellness Point, een fitness- en wellnesscentrum.

Brood- en belegadviezen

Het Sportbrood is een nieuw, gezamenlijk concept en is gebaseerd op 10 principes van gezonde levensstijl waardoor men zich fitter gaat voelen en tot betere sportprestaties kan komen. Eén van de principes is ‘kleur tussen de boterham’ oftewel: de belegkeuze. Niels zal periodiek tips geven over hoe je een voedzame maaltijd samenstelt. Hij zal het concept ondersteunen via een inspirerende website, www.hetsportbrood.nl (online in week 20). Daarnaast wordt het concept ondersteund door middel van speciale verpakkingen met de 10 principes, banderols, servetten en ander POS materiaal.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels