artikel

‘Verpakken is denken in marketing

Dossiers

Verpakking is tegenwoordig meer dan een doos of een zak om een product. De verpakkingsfuncties transport en houdbaarheid hebben concurrentie gekregen van het aspect marketing. En juist daar schort het aan bij de verpakking van versondernemers.

‘Verpakken is denken in marketing

Verpakking is tegenwoordig meer dan een doos of een zak om een product. De verpakkingsfuncties transport en houdbaarheid hebben concurrentie gekregen van het aspect marketing. En juist daar schort het aan bij de verpakking van versondernemers.

4 Tips voor een goede verpakking
1 Iedere consument is een gratis uithangbord voor de ondernemer. Maak daar dus gebruik van. De modebranche doet dat heel goed.
2 Als je de verpakking niet goed bedrukt is die duur. Maar als je het goed doet, is het goedkope reclame.
3 Het milieuaspect is iets blijvends. Maak gebruik van de zwakte van de consument en de kracht van de overheid, want die wil dat wij allemaal groen gaan denken.
4 Vernieuw op zijn tijd en besteed meer aandacht aan de verpakking. Hoe meer je opvalt, hoe meer kans je hebt dat de klant voor jouw product kiest.

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels