nieuws

Dr. Oetker gaat bemiddelen tussen banketbakker en klant

De bakkerij

Het Duitse levensmiddelenconcern Dr. Oetker is met een pilotproject begonnen waarin het bedrijf bemiddelt tussen banketbakkers en klanten. Dat meldt de Distrifood Daily.

Dr. Oetker gaat bemiddelen tussen banketbakker en klant
Productie bij Dr. Oetker in Duitsland. Foto: Dr. Oetker

Vooralsnog is de site, Kuchenfreude.de, alleen actief in Bielefeld, waar het hoofdkantoor van Dr. Oetker is gevestigd. Taarten kunnen zonder bijkomende kosten van een individuele boodschap worden voorzien.

Platform uitbouwen

Bestellingen via de portal van boven de €30 worden gratis thuisbezorgd, daaronder wordt een bedrag van €4,90 in rekening gebracht. Als de test met het Konditorei Café Knigge in Bielefeld een succes wordt, dan wil Dr. Oetker het platform uitbouwen door in iedere grotere stad en regio een banketbakker te zoeken die wil meedoen aan de test en die op een goede manier versproducten kan bezorgen.

Het betreft het eerste initiatief van de nieuwe op digitale start-ups gerichte dochteronderneming van Dr. Oetker. Door de dienst denkt het bedrijf niet alleen geld te kunnen verdienen aan de productie van levensmiddelen en ingrediënten, maar ook aan de bemiddeling tussen verkopers en klanten. Ook kan het platform kostbare informatie over klanten opleveren.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels