nieuws

E-nummer- en lactosevrije lijn van Puratos en Beko Nederland

De bakkerij

Met de lancering van Rijck & Eerlijck zetten Puratos en Beko Nederland samen ‘een smaakvolle en e-nummer- en lactosevrije productlijn’ op de Nederlandse ambachtelijke markt. De lijn, die bestaat uit zes producten, wordt tijdens de Beko Najaarsdagen op maandag 21 en dinsdag 22 september geïntroduceerd.

E-nummer- en lactosevrije lijn van Puratos en Beko Nederland
Puratos / Beko Nederland

De Rijck & Eerlijck-lijn omvat vier broodverbetermiddelen (voor wit, bruin, klein- en vruchtenbrood) en twee meergranenmixen (licht en donker).

Trendonderzoek

Puratos doet uitvoerig onderzoek naar wat de hedendaagse consument bezig houdt. Taste Tomorrow, het grootschalige, internationale trendonderzoek dat Puratos iedere drie jaar uitvoert in 24 landen, waaronder Nederland, en meer dan 11.000 ondervraagden beslaat, ligt dan ook ten grondslag aan deze productlijn. ‘De consument houdt zich steeds meer bezig met wat hij eet, wat er in zijn voeding zit en of dat wel gezond is’, aldus Marlies Bergers, general manager van Puratos Nederland. ‘Brood behoort tot de dagelijkse voeding, waarbij een gezond imago onontbeerlijk is. Door producten aan te bieden die hierop aansluiten, helpen we de ambachtelijke bakker ook de kritische consument te overtuigen.

Exclusief en onderscheidend

Ook Beko Nederland ziet de vraag naar dergelijke producten groeien en vond in Puratos de juiste partner om deze productlijn mee op te zetten. Beko Nederland is altijd op zoek naar mogelijkheden voor hun leden zich te onderscheiden. Deze lijn is exclusief voor Beko Nederland en dus ook voor het ambacht, iets wat bij Beko Nederland hoog in het vaandel staat. Daarnaast onderscheiden deze producten zich ook in smaak en malsheid door toevoeging van desem, de belangrijkste karakteristieken van brood waarop de bakker door de consument beoordeeld wordt.

Dagelijks brood

‘Rijck & Eerlijck stelt ambachtelijke bakkers in staat om smaakvol brood zonder e-nummers én lactosevrij aan te kunnen bieden. Uiteraard kan er ook rustiek brood mee gebakken worden, maar het idee achter Rijck & Eerlijck is om de ambachtelijke bakker het verschil te kunnen laten maken met zijn ‘dagelijks brood’, waar uiteindelijk de bakker nog altijd het meeste van verkoopt. En dat verschil komt nog meer tot zijn recht doordat er desem is toegevoegd aan een aantal producten’, aldus Bergers.

Reageer op dit artikel