blog

Waar zijn we mee bezig….?

Blogs

De Nationale Postcode Loterij geeft een bakkerscadeaukaart weg. Ik was pas echt verrast toen ik ook nog eens de reden las: teruglopende klantenaantallen zouden met deze samenwerking wel een omgezet kunnen worden naar meer nieuwe klanten.

Waar zijn we mee bezig….?

NBOV lanceert campagne online ondernemen. Het aantal ondernemers dat online actief is stijgt, maar de omzetten blijven achter.

Twee koppen die afgelopen week mijn verbazing wekten en waarbij ik het echt even niet meer snap. Hoe denk je ooit, door een cadeaubon van €7.50 weg te geven, meer klanten naar de bakkerij te trekken en zo teruglopende klanten aantallen voorkomen? Hoeveel bakkerijen hebben daadwerkelijk een webshop of überhaupt een website? Zijn dit nu de oplossingen voor onze branche?

Laten we alsjeblieft gaan doen wat we echt moeten doen. Trek een mooi stel kleren aan en ga in je winkel staan. Leer presenteren en vertel met trots over je producten. Kijk wat er gebeurt als je brood gaat uitdelen op straat. Ontmoet je klanten en ontdek hoe je die in je winkel krijgt. Breek die muur uit je bakkerij en laat zien wat je doet.

Hoezo online verkopen als je amper in je winkel kunt verkopen? Hoezo een klant trekken met een cadeaubon als je niet eens weet hoe je een klant kunt vasthouden? Als dit het niveau wordt in onze branche, dan hebben we nog een lange weg te gaan.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels