blog

Zichtbaar door samenwerken

Blogs

Jaren geleden begon het met eens per kwartaal een gezamenlijk A4-tje als reclamefolder. De Keurslager op de ene kant en wij op de andere kant. Alleen tekst, maar wel ieder kwartaal een andere kleur. We besloten er nog twee speciaalzaken uit Drunen bij te halen. Zo werd het een fullcolour glossy reclamefolder van vier pagina’s.

Zichtbaar door samenwerken

 

Jaren geleden begon het met eens per kwartaal een gezamenlijk A4-tje als reclamefolder. De Keurslager op de ene kant en wij op de andere kant. Alleen tekst, maar wel ieder kwartaal een andere kleur. We besloten er nog twee speciaalzaken uit Drunen bij te halen. Zo werd het een fullcolour glossy reclamefolder van vier pagina’s.

Hoewel wij fysiek niet dicht bij elkaar zitten, bedienen we natuurlijk wel dezelfde doelgroep: mensen die van lekker eten houden. Bovendien bereiken we zo consumenten die misschien al wel bij de groenteman of visspecialist kwamen, maar hun brood nog niet bij ons kochten. De plaatselijke ondernemersvereniging had al jaren dezelfde decemberactie, waardoor hier de sleet in zat. Zo kwamen we op het idee om met z’n vieren onze eigen decemberactie op te zetten.

Kaartjes en posters later drukken, drie mooie hoofdprijzen en een aantal cadeaubonnen van onszelf als troostprijzen. Er werd veel over gepraat. Bovendien was de prijsuitreiking met foto nog een extra publiciteitsmoment in de plaatselijke krant.

Enkele weken geleden las ik in de krant dat de gemeente het onderhoud van de rotondes ging uitbesteden. De bedoeling was dat bedrijven een rotonde adopteren. Natuurlijk kon ik op mijn klompen aanvoelen, dat dat voor ons onbetaalbaar zou zijn. Maar samen met de groenteman en de slager, bleek het wel haalbaar. En zo hebben we nu in Drunen een echt ‘versplein’.

Natuurlijk zijn zowel de folder, de decemberactie als de reclameborden behoorlijke investeringen in marketing. Maar doordat we het gezamenlijk doen, is het zelfs voor ons als ambachtelijke bakker met maar één winkel mogelijk om ons zichtbaar te maken bij de consumenten in ons verzorgingsgebied.

Maureen Jacobs

 

Reageer op dit artikel