Bakeplus en Debic slaan handen ineen met Amerikaans concept

Bakeplus en Debic slaan handen ineen met Amerikaans concept
Debic en Bakeplus hebben een Amerikaans concept ontwikkeld met recepten, verkooptips en kant-en-klare social media content die bakkers direct kunnen gebruiken.

Het valt niet mee om je klanten te blijven verrassen met nieuwe creaties, om nieuwe recepturen te ontwikkelen in tijden van personeelstekort en daarnaast iets te verzinnen om de jongere generaties naar je bakkerij te krijgen. Daarom hebben Bakeplus en Debic de handen ineengeslagen om bakkers te ontlasten met een Amerikaans concept.

'Dit concept omvat niet alleen recepten, maar ook verkooptips en zelfs kant-en-klare social media content die bakkers direct kunnen gebruiken. Onze campagne is gebaseerd op consumentenonderzoek en trendanalyse, gericht op millenials en generatie Z, die de toekomst van de bakkerijsector vormen. Hoewel deze generaties veel uitgeven aan eten, komen ze momenteel nog te weinig naar de bakkerij. Dit biedt kansen', vertelt Yvonne Vermeulen, marketingmanager bij Bakeplus. 'Tegelijkertijd hebben we rekening gehouden met de behoefte van de huidige klanten door vertrouwde producten op te nemen in de campagne.'

Amerikaanse patisserie

Amerika staat niet per se bekend om zijn exclusieve of verfijnde patisserie. Toch zijn ook in ons land verschillende Amerikaanse banketproducten stevig ingeburgerd geraakt. Denk aan brownies, chocolate chip cookies, cupcakes, cheesecake en red velvet cake. Producten waar de consument al vertrouwd mee is en die vaak rationeel te maken zijn. 'We hebben recepten ontwikkeld voor klassieke Amerikaanse producten: in hun bekende verschijning én als onderscheidende creatie met een twist', vertelt Zoë Damen, brandmanager bij Debic.

Totale ontzorging

Naast de recepten voor Amerikaanse patisserie wordt de bakker volledig ontzorgd. 'We zien dat bakkers vaak moeite hebben om nieuwe producten te promoten, vooral op social media. Dit is echter een cruciaal kanaal om jongere generaties aan te spreken en bestaande klanten te behouden. Verkoop gebeurt niet meer enkel via de vitrine, maar ook al online via social media', vertelt Vermeulen.

Om dit te vergemakkelijken, bieden de marketeers kant-en-klare video’s van de creaties uit de campagne, die bakkers kunnen downloaden en delen op hun eigen social mediakanalen. Daarnaast bevat de brochure verkoopadviezen, zoals het organiseren van een ‘Amerikaanse week’ en het stimuleren van impulsaankopen bij de kassa. Ook kunnen klanten van Bakeplus gebruikmaken van een tijdelijke actie op Debic producten die in de recepten worden gebruikt, wat het extra aantrekkelijk maakt om aan de slag te gaan met de recepten.

Samenwerking

Bakeplus is sinds 1934 een actieve, vooraanstaande leverancier van een compleet assortiment ingrediënten voor bakkers, banketbakkers, patissiers, ijsbereiders en food bedrijven. 'Samenwerking is de sleutel tot succes in onze branche. Door de krachten van de accountmanagers én de marketeers van Debic en Bakeplus te bundelen en expertise te delen, kunnen we bakkers nog beter ondersteunen bij hun behoeften', vertelt Damen.

'Wil je meer weten over het Amerikaanse concept of over de tijdelijke actie? Dan kan je contact opnemen met jouw accountmanager van Bakeplus of Debic.'

Dit artikel is gesponsord door Debic en Bakeplus.