Assortiment

Foto: archief Bakkerswereld
Chocolade

Chocolade ondanks prijsstijging topfavoriet van de Sint

Strooigoed is dit jaar de meest gekochte Sinterklaaslekkernij. Ook chocoladeproducten zijn ondanks de prijsstijgingen onverminderd populair. Dat blijkt uit onderzoek van de VBZ, de branchevereniging voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en noten, onder 4.000 respondenten door het hele land.

Citroenpizzakoek. Foto: Sonneveld
assortiment

Van yoghurtbombe tot citroenpizzakoek: verras je klant met een zomers...

De vakantie is een uitgelezen kans voor ambachtelijke bakkers om de klant extra te verrassen. Dat kan met zomerse lekkernijen op basis van vruchten en/of yoghurt, zomerse broden en ijstaarten. En wil je echt iets bijzonders presenteren? Bied dan citroenpizzakoeken aan.

graan

'Potentie voor jaren: granen, zaden en peulvruchten'

Granen, zaden en peulvruchten. Zo heette het productschap vroeger. Toen Nederland nog productschappen kende. Die naam is zo gek nog niet. Je zou het in de dagelijkse drukte bijna vergeten, maar een groot deel van wat de bakkerij aan producten voortbrengt, is geënt op deze 'heilige drie-eenheid'.

De nieuwkomer in het assortiment repen voor sporters: de appel-citroenreep.
gezonde voeding

Reep van de bakker zet sporters op voorsprong - zo doet Frank van...

Eerst voor het EK Voetbal, zo-even nog voor de Tour de France en dadelijk voor de Olympische en de Paralympische Spelen. GrainLabs, van Frank van Eerd, voedt de Nederlandse deelnemers aan deze evenementen. Met voedzaam brood en sportrepen zet de bakker topsporters op voorsprong.

brood

Zachtzoete brioche in the picture: variaties te over

De Internationale Dag van de Brioche, die Puratos op 14 mei viert, is een leuke aanleiding om consumenten te verrassen met dit zachtzoete brood. De overige dagen van de week, zeker richting weekeind, kunnen daarvoor natuurlijk ook prima worden benut.

Foto: Puratos
Plantaardig

Plantaardig banket: zo maak je je als bakker relevant voor 'nieuwe'...

De vraag naar plantaardige producten stijgt. Bakkers kunnen hier hun voordeel mee doen. Door plantaardig banket aan te bieden, verbreed je je klantenkring. Waarom zou je aan deze trend meedoen? En welke producten zijn het meest geschikt? Diverse leveranciers delen hun visie.

Patisserie De Rouw

Innovaties van Patisserie de Rouw: chocoladefiguren gevuld met...

In de aanloop naar Pasen introduceert Patisserie de Rouw in Vught een aantal nieuwe creaties. Het onderscheidende chocolaterie-paasassortiment is uitgebreid met een drietal nieuwe chocoladefiguren gevuld met rijst-crisp. Ideeën voor wie zich wil laten inspireren.

Colinda ten Have uit Nijkerk pakt rond Pasen al bijna net zo goed uit als met kerst. Foto's: Ton Kasterman Fotografie
ondernemen

Paasomzet Colinda ten Have neemt vlucht: dit is haar geheim

Consumenten hechten steeds meer waarde aan Pasen, zo ervaart Colinda ten Have van de gelijknamige bakkerij in Nijkerk. Steeds meer producten uit het kerstassortiment worden in een 'paasjasje' gestoken. De paasomzet zit in de lift, hoe bepaal je het perfecte assortiment?

Stel bij de samenstelling van uw assortiment de omzetmakers voorop. Archieffoto
assortiment

Assortimentsbeheer: hoe dan? Met 9 tips

De keuze is reuze! Alle bakkers kennen het probleem: 'Hoe bepaal ik de breedte en diepte van mijn assortiment?!' Buitelaar en Van Egmond bieden een helpende hand, een beetje geholpen door ChatGPT.

De gevulde croissant van John Meinds, De Echte Bakker uit Onstwedde.
assortiment

Hoe begin je een hype op TikTok en waar moet je op letten?

TikTok blijkt een geweldig platform om je bakkerij te laten zien aan een groot en divers publiek. 'Je kunt er je creativiteit, humor en vakmanschap mee tonen, en zo je naamsbekendheid en klantenkring vergroten', zegt marketeer Joep Gommans. Hij duikt in het effect van TikTok en de crompouce-hype.