blog

Nieuwe look

De winkel

Nieuwe look

Zoals iedereen ziet is Bakkerswereld in een nieuw jasje gestoken. Als je nu door Bakkerswereld heen bladert dan bewandel je als het ware de route van het brood! Het dagelijkse proces in de bakkerij en winkel wordt op papier nog eens uitgelicht met oog voor allerlei details en vraagstukken. Dat is een superleuke invalshoek om artikelen, informatie, bedrijfsprofielen, columns enzovoorts te presenteren (toevallig heb ik ook een nieuwe look gekregen!).

Het inspireert mij om ook eens kritisch rond te lopen in de bakkerij en de winkel. Je kunt namelijk met simpele middelen een totaal andere look geven aan bijvoorbeeld de vitrine, gebakjes, brood, winkelschappen en zelfs winkeldames.

Het verplaatsen van bepaalde producten, een andere afwerking van het gebak en brood of een kleine assortimentswijziging geven klanten een impuls om eens goed rond te kijken. Het wijzigen of vernieuwen van de bedrijfskleding geeft zeker genoeg gespreksstof met de winkeldames. Wanneer je groter gaat denken dan kan een nieuw logo een heel andere uitstraling aan je naam geven.

Als ikzelf eens kritisch door de winkel loop, zie ik dat er kleine beschadigingen zijn aan het meubilair die gerepareerd kunnen worden en dat de vitrine-inriching wel wat strakker kan.

Wat dit najaar leuk is, is dat we er, na veel vergaderen, in geslaagd zijn om feestverlichting in ons dorp te hangen. Het is een gezamenlijk project van de winkeliersvereniging in samenwerking met de horeca en andere bedrijven. Gelukkig ziet 90 procent van alle ondernemers de noodzaak van een goede presentatie en mooie uitstraling van ons dorp. Met veel energie en enthousiasme kun je dus zelfs een heel dorp een nieuwe look geven!

Reageer op dit artikel