blog

Nét even dat beetje extra

De bakkerij 342

De afgelopen weken hebben we veel stagiairs gehad in het bedrijf. De ene liep een dag in onze onderneming mee en een andere kwam voor tien weken. Elke school geeft er op haar eigen manier invulling aan. Bij langere stages komt een leraar langs en bij een korte stage wordt even gebeld.

Nét even dat beetje extra

Er is maar één school die achteraf nog even een brief stuurt en daarin het stagebedrijf bedankt voor het feit dat de leerling stage mocht komen lopen. Het is maar een kleine moeite en het geeft nét dat beetje extra waarmee deze school zich onderscheidt van de rest.

Deze week werd onze tweede dochter geboren. Een dag na de geboorte kwam één van de verloskundigen kijken hoe het ging. Na een kort gesprek ging ze weer weg. Het verbaasde mij dat we niet even iets hadden gekregen. Het was tenslotte feest en we hebben een aantal maanden redelijk veel contact gehad met elkaar. Hoe makkelijk was het geweest als we een klein knuffeltje hadden gekregen met de naam van de verloskundigenpraktijk daarop? Ze weten dat er in die periode veel bezoek over de vloer komt, dus een makkelijkere manier om aan je naamsbekendheid te werken, bestaat er in mijn ogen niet.

Ook de kraamverzorgster had niet iets bij zich, een kleine attentie om het bedrijf te promoten en de klant iets extra’s te geven.

Daarmee komt ook de vraag voor onszelf bovendrijven:wat doen wij aan kleine en eenvoudige dingen die voor nét dat beetje extra aandacht bij de klant zorgen? Hoe doen collega’s dat? Wat geef jij mee aan de klant, zodat die thuis steeds aan jou denkt en zonder dat het je direct heel veel geld kost?

Voor de komst van onze tweede dochter trakteerden we onze klanten op petitfourtjes, kleine gestes die blijven hangen.

Reageer op dit artikel