nieuws

Meesterbakker Roodenrijs werkt samen met voedingsdeskundige

Strategie

Om de vragen van klanten zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden werkt Meesterbakker Roodenrijs samen met voedingsdeskundige Willemijn Zwinkels. Via de website van de bakkerij kunnen klanten hun vragen stellen aan Zwinkels.

Meesterbakker Roodenrijs werkt samen met voedingsdeskundige
Willemijn Zwinkels in de winkel van Meesterbakker Roodenrijs in Koningshoek Maassluis

‘Er wordt volop geschreven over brood en gezondheid. Vaak zijn berichten tegenstrijdig of onvolledig en roepen ze nieuwe vragen op. Deze vragen worden veelal aan de bakker gesteld. Dagelijks krijgen we vragen van klanten over brood en gezondheid. Vooral als er weer een nieuw onderwerp ‘hot’ is in de sociale media’, vertelt Willemijn Zwinkels, afgestudeerd diëtiste en werkzaam bij Meesterbakker Roodenrijs. ‘Het is logisch dat de mensen die vragen aan ons stellen. Wij zijn specialist op broodgebied en kunnen uitleg geven hierover. Verkoopsters bij Roodenrijs krijgen regelmatig bijscholing om deze vragen goed te kunnen beantwoorden.’

Antwoord op maat

Sommige vragen gaan net iets verder en zijn wat ingewikkelder om te beantwoorden door de verkoopsters. Zwinkels: ‘Specifieke vragen over voedingswaarden of over persoonlijke gezonde keuzes hebben geen eenduidig antwoord. Voor deze vragen kunnen mensen voortaan bij mij terecht.’ Via een knop op de homepage van de website van Meesterbakker Roodenrijs kan men een bericht sturen naar de voedingsdeskundige. Zij beantwoordt de vraag vanuit haar expertise als diëtist. Zo nodig duikt ze in de literatuur en verwoordt ze haar bevindingen in een antwoord.

Blog

‘Ik ga ook bloggen over brood en gezondheid. Elke twee weken schrijf ik een blog over een onderwerp waar we veel vragen over horen. Op deze manier proberen we mensen te helpen gezonde keuzes te maken.’ Zwinkels is enthousiast. ‘Ik werk ook als verkoopster in de bakkerswinkel in winkelcentrum Koningshoek in Maassluis. Daar komt mijn kennis over voeding heel goed van pas. Door deze tool op de website kan ik veel meer mensen van dienst zijn!’

Reageer op dit artikel