nieuws

NBOV en SAB promoten ambacht met multimediacampagne

Strategie 5

De NBOV en de Stichting Ambachtelijke Bakkerij zetten samen een nieuwe radio-, televisie- en onlinecampagne op om de ambachtelijke (banket)bakker onder de aandacht te brengen bij de consument. De campagne gaat na Pasen van start. Dat melden beide instanties op hun websites.

NBOV en SAB promoten ambacht met multimediacampagne
Naast de ambachtelijke bakker, spelen Leontien van Moorsel, ambassadeur van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij, en haar dochter Indy een rol in de spots. Foto: Stichting Ambachtelijke Bakkerij

De gezamenlijke campagne is door de NBOV en de Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) opgezet om de sfeer, het vakmanschap en de beleving van de ambachtelijke bakker over te brengen op alle consumenten. De campagne wordt uitgerold op de publieke omroepen en omvat onder andere radio- en televisiecommercials, social media en posters in winkelcentra en op stations. De commercials zijn ook te zien in video’s op YouTube en Uitzending Gemist.

Consumenten overtuigen

De campagne heeft als doel om alle consumenten te overtuigen dat brood en banket wordt gekocht bij de ambachtelijke (banket)bakker. ‘De sfeer, het vakmanschap en de beleving van de ambachtelijke bakkerij staan daarbij centraal’, zegt Sandra Wewer namens de NBOV.

In de spotjes draait het dan ook om de beweging van de consument richting de bakkerswinkel, niet zo zeer om de producten zelf. De nieuwe ambachtscampagne richt zich vooral op jonge gezinnen en vijftigplussers. Dat blijken de grootste groepen (potentiële) klanten van de bakker, volgens onderzoeken.

Ambassadeur

Naast de ambachtelijke bakker, spelen Leontien van Moorsel, ambassadeur van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij, en haar dochter Indy een rol in de spots. De campagne draait niet om de voormalig topwielrenster, maar juist om de bakker. ‘We zijn blij dat zij een rol wil spelen in deze campagne, maar de commercial draait volledig om de bakker, zijn vakmanschap en het ambacht’, geeft Sandra Pluim namens de SAB aan.

Herhaling is sleutelwoord

De campagne begint na de Pasen en loopt vier tot zes weken. Na de zomer wordt de campagne vervolgd. De televisiereclame wordt vertoond op de publieke zenders. De televisiereclame wordt ondersteund met posters in dezelfde sfeer op stations en in winkelcentra. Online worden ook uitingen gedaan in dezelfde stijl. Herhaling is het sleutelwoord om de consument ervan te overtuigen dat het beste brood en banket wordt gekocht bij de ambachtelijke bakker.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels