nieuws

Heel de klas bakt: nieuw schoolproject van Bakeplus en partners

Strategie 67

Bakeplus gaat zich met een nieuwe campagne richten op basisschoolkinderen en ouders. Dit gaat zij doen met partners in het schoolproject: Heel de klas bakt.

Heel de klas bakt: nieuw schoolproject van Bakeplus en partners

Heel de klas bakt is een vervolg op de Sinterklaas-campagne die Bakeplus jarenlang met partners voerde. Het doel van het nieuwe schoolproject is kinderen in de bakkerij te krijgen en daarmee ook hun ouders.

De educatieve campagne Heel de klas bakt is opgezet door Bakeplus in samenwerking met Koekjesbakkerij Veldt, FrieslandCampina, Dobla, Meneba, Sonneveld en CSM. Bedoeling is dat deelnemende bakkers zelf een basisschool benadert met de vraag of de school wil meewerken aan het project. Scholen die geïnteresseerd zijn mogen met een klas de bakkerij bezoeken. Hier worden ze op voorbereid door de bakker die in de klas vertelt wat ze allemaal in de bakkerij gaan doen; broodjes bakken of een taart maken.

Nieuwe klanten

Na het bezoek aan de bakkerij krijgen de kinderen een afhaalticket mee naar huis waarmee zij hun eigen gemaakte product mogen ophalen samen met hun ouders. Hierdoor komen nieuwe mensen in de winkel, die mogelijk vaste klanten van de bakker kunnen worden. Om deze kans te verhogen ontwikkelen de partners ook een waardebonnenboekje, waarbij de ouders tegen de inlevering van de bon iets extra’s krijgen bij een gekocht product.

Testfase

De komende tijd gaan een aantal bakkers het Heel de klas bakt-traject doorlopen. Zij nemen gratis deel en ontvangen ook al het les- en promotiemateriaal voor niets.

Reageer op dit artikel