nieuws

Sterren-winnaars deze week bekend

Strategie 21

De deelnemers aan Bakker met Ster horen woensdag 11 mei of zij komend jaar in de prijzen vallen. Hoevéél sterren zij bij hun bedrijfsnaam mogen plaatsen, blijft nog even spannend. Dat horen ze tijdens de feestelijke afsluiting op 21 mei.

Sterren-winnaars deze week bekend
In Hart van Holland zal de prijsuitreiking plaats vinden

Over twee dagen weten de deelnemers aan Bakker met Ster 2015-2016 of hun inspanningen goed genoeg zijn voor een ster aan de gevel. Woensdag laat de organisatie exclusief aan de deelnemers weten of zij al dan niet in de sterren zijn gevallen. Wie meer dan één ster ontvangt, wordt anderhalve week later bekendgemaakt tijdens het feestelijke slotakkoord in het Hart van Holland in Nijkerk.

Andere opzet

‘De bekendmaking van de sterwinnaars verloopt anders dan voorgaande jaren’, zegt projectmanager Jasper Kuitems, die binnen NBC verantwoordelijk is voor de organisatie van Bakker met Ster 2015-2016. ‘Wij hebben hier mede voor gekozen om sterwinnaars de kans te geven zich samen met hun medewerkers goed voor te bereiden op eventuele acties in de winkel en op festiviteiten samen met de klant. Omdat zij pas op 21 mei horen om hoeveel sterren het gaat, blijft het hoe dan ook spannend.’

Overigens zijn alle deelnemers aan Bakker met Ster 2015-2016 uitgenodigd om het traject gezamenlijk af te sluiten tijdens de feestelijke finale in Nijkerk. Kuitems: ‘Want of je nou een ster krijgt of niet: deelname betekent hoe dan ook winst door het openstellen van het bedrijf en de interesse in de mening van anderen.’

Klanttevredenheid
In de afgelopen maanden hebben niet alleen winkeljuryleden en mysteryshoppers een oordeel geveld over de deelnemers van Bakker met Ster. Ook klanten van de betreffende winkellocaties hadden een stem. Via een online tevredenheidsonderzoek telt hun mening mee voor het eindoordeel.

Iedere deelnemer heeft minimaal honderd unieke klanten moeten aansporen om zijn of haar oordeel over het bedrijf te geven. ‘Dat levert iedere ondernemer een waardevolle database boordevol opmerkingen, tips en meningen van eigen klanten op, waarmee het bedrijf direct concreet aan de slag kan. En juist daarom vindt de organisatie van Bakker met Ster het klanttevredenheidsonderzoek zo belangrijk’, aldus Kuitems.

Verbetertraject

Kuitems benadrukt dat Bakker met Ster niet alleen draait om het in ontvangst nemen van complimenten. ‘Bakker met Ster is bedoeld als een verbetertraject. Daarom hebben wij in de online vragenlijst de klant gedwongen een concreet verbeterpunt te noemen, ook al is hij nog zo tevreden. Zo kan de ondernemer in kwestie de juiste keuzes maken om nog meer klanten aan te trekken of huidige klanten sterker aan zich te binden. Bakker met Ster ben je niet zomaar. De sterren zijn weggelegd voor ambachtelijke bakkersbedrijven die uitzonderlijke prestaties leveren op het gebied van kwaliteit, organisatie, service en klantgerichtheid. Wij hopen op 11 en 21 mei veel bedrijven te verblijden!’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels