nieuws

Deelnemers Grip op je bakkerij sluiten traject goed af

Strategie

De deelnemers aan Grip op je bakkerij hebben deze week hun certificaten uitgereikt gekregen. De zesdaagse training, uitgesmeerd over een halfjaar, zit erop.

Deelnemers Grip op je bakkerij sluiten traject goed af
Maandag is het traject afgesloten en ontvingen de deelnemers hun persoonlijke certificaat.

‘Iedere deelnemer heeft op zijn eigen wijze gewerkt aan een verdere ontwikkeling van het ondernemerschap. Het uitwisselen van persoonlijke ervaringen én de openheid van de groep heeft dit traject zeker een extra dimensie gegeven’, laat trainer/coach Hanneke te Boekhorst van Sales à la carte weten.

De uitreiking vond plaats bij partner Dawn Foods in Breda, waar de deelnemers onder meer een demonstratie cheesecake maken kregen voorgeschoteld. Ook werden de bevindingen van de Mystery Visits bij de deelnemers geëvalueerd en besproken door Niek Koning van het bureau SecretView dat de anonieme winkelbezoeken coördineerde. Getoetst werd onder meer op Entree, Ontvangst, Bestelling, Hygiëne en verzorging, Communicatie en imago en Beleving.

Aantrekkingskracht

Om een tip van de sluier op te lichten: uit de vergelijking kwam onder meer naar voren dat in 91% van de gevallen de deelnemers aan de buitenkant van hun bedrijven ‘zaken hebben die de aantrekkingskracht bevorderen’. In 91% van de gevallen ziet de bakkerij er verzorgd uit vanaf de buitenkant. In 64% van de gevallen worden de openingstijden getoond, zo werd duidelijk. Ook zou 75 procent van hun klanten de winkel opnieuw bezoeken.

In 91% van de gevallen werd de klant op vriendelijke wijze tot ziens gewenst. In slechts één geval gebeurde dit op routinematige wijze. Waar nog winst valt te behalen: in 55% van de gevallen bedankte de medewerker de klant voor zijn/haar bezoek en aankoop.

Het programma

In de zes trainingsdagen zijn de volgende onderdelen doorlopen:

  • Een kijkje in de keuken bij andere ondernemers tijdens de inspiratietour in Amsterdam
  • Consumentenbeleving: Hoe speel je in op onbewust gedrag van de consument?
  • Persoonlijk Leiderschap: Hoe motiveer en inspireer je jouw personeel? Welke leiderschapsstijl past bij jou?
  • Product en Promotie: Voldoet jouw bakkerij aan de wensen van de consument? Hoe zet je de producten op de markt?
  • Bedrijfseconomisch: Hoe haal je meer rendement uit jouw onderneming?
  • Bezoek aan Koopmans Meel en Dawn Foods.

 

Reageer op dit artikel