nieuws

Frits van Eerd (Jumbo): ‘La Place was unieke kans’

Strategie

Jumbo-topman Frits van Eerd noemt de kans om La Place te kopen een unieke kans. ‘De markt dwingt je soms om actie te ondernemen.’

Frits van Eerd (Jumbo): ‘La Place was unieke kans’
De directie van Jumbo: Ton van Veen, Frits van Eerd en Colette van Eerd (v.l.n.r.). Foto: Bert Jansen

‘We hebben altijd met veel interesse naar La Place gekeken. Het faillissement van V&D bood ons een unieke kans’, aldus de Jumbo-topman tegenover AD. Elders zegt Frits van Eerd dat de overname goed past. ‘De traditionele scheiding tussen supermarkten en foodhoreca is aan het verdwijnen. Onze klanten willen zelf bepalen waar, wanneer en wat ze eten.’

Inspiratiebron

De overname komt volgens Van Eerd niet uit de lucht vallen. ‘We hebben al vaker naar La Place gekeken. Want de keten dient als inspiratiebron voor onze eigen horecaplannen’, zegt hij in De Telegraaf. ‘We zien dat klanten steeds vaker kant-en-klare producten willen kopen. Wij als Jumbo zijn goed in het exploiteren van een supermarktformule en gemaksvoeding. La Place is goed in het restaurantgedeelte. Dat komt ons goed van pas.’

Barsten van de ambitie

La Place krijgt een zelfstandige positie binnen de Jumbo Groep onder leiding van de huidige topman Bart van den Nieuwenhof. Als er een doorstart van V&D komt, hoopt Jumbo ook de La Place-vestigingen in de warenhuizen in te kunnen lijven. Over het aanblijven van Van den Nieuwenhof zegt Colette Cloosterman-Van Eerd: ‘Wij zijn blij met hem. Hij barst van de ambitie.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels