nieuws

Efficiënt verpakken en labelen met één banderol

Nieuws 1594

Branding by Banding van Bandall en Max. Aarts maakt het mogelijk om tijdens het verpakken gelijktijdig met het banderolleren allerlei variabele informatie mee printen. Daardoor kunnen ondernemers gemakkelijk inspelen op de vraag naar diverse smaakvarianten en productsamenstellingen.

Efficiënt verpakken en labelen met één banderol
Branding by Banding van Bandall en Max. Aarts maakt het mogelijk om tijdens het verpakken gelijktijdig met het banderolleren allerlei variabele informatie mee printen. Foto: Bandall

De trend dat producten steeds vaker in verschillende varianten op de markt komen, zet door. Vaak door toedoen van nieuwe smaakvarianten en variërende productsamenstellingen. Daarmee neemt de diversiteit toe, terwijl de aantallen per variant afnemen. Dit hoeft echter niet te betekenen dat voor elke variant een ander label nodig is. Op een bedrukte banderol kunnen namelijk gelijktijdig met het banderolleren allerlei variabele informatie mee printen.

Dat dit direct tot diverse efficiency-voordelen leidt, wordt snel duidelijk, aldus de initiatiefnemers. Gebruikers hoeven namelijk nog maar één rol met banderolleermateriaal te laten maken waar alle standaard merkinformatie op staat die voor de gehele lijn geldt. Denk aan logo, branding-informatie, bedrijfsinfo et cetera. Alle andere variabele informatie wordt flexibel mee geprint. Daardoor hoeven bedrijven nog maar één banderol op voorraad te hebben in plaats van voor elk product een afzonderlijk label.

Alle variabele informatie, of dit nu tekst, een taalwissel, een barcode of  batchinformatie betreft, kan direct met het banderolleren over de gehele breedte én lengte van de banderol worden geprint. Bij Bandall en Max. Aarts wordt dat Branding by Banding® met een Print & Band module genoemd. Het concept wordt inmiddels over de gehele breedte van de voedingsmiddelenindustrie ingezet. Ook als het om promopacks, retail ready of shelf ready packaging gaat.

Reageer op dit artikel