nieuws

Landelijke campagne voor ambachtelijke bakker start vandaag

Nieuws 51

Vandaag starten de NBOV en de Stichting Ambachtelijke Bakkerij met een gezamenlijke landelijke radio-, tv- en online reclamecampagne voor de ambachtelijke bakker.

Landelijke campagne voor ambachtelijke bakker start vandaag
Foto: Joris Telders

De gezamenlijke campagne is opgezet om de sfeer, het vakmanschap en de beleving van de ambachtelijke (banket)bakker over te brengen op alle consumenten. In de tv-spot draait het dan ook om de beweging van de consument richting de bakkerswinkel, niet zo zeer om de producten zelf.

Reclamecampagne

Om de juiste doelgroepen te bereiken, worden verschillende middelen ingezet:

  • TV: reclamespots worden uitgezonden op NPO 1, 2 en 3.
  • Radio: radiospots worden dagelijks op de hele uren als laatste reclame voor het nieuws uitgezonden op 100%NL.
    Abri’s: grote posters op centraal stations, in steden en winkelcentra, verspreid over heel Nederland.
  • Online: een niet te onderbreken reclamespot voor het terugkijken van een NPO uitzending op uitzendinggemist.nl, alsmede voorafgaand aan video’s op o.a. NU.nl.
  • Vlogs: de campagne heeft een eigen Facebookpagina (@uwambachtelijkebakker). Hierop wordt via posts en vlogs meer informatie gegeven over de ambachtelijke bakker.
  • Website: om consumenten meer informatie te geven en u als bakkercentraal te stellen, is www.uwambachtelijkebakker.nl de afzender van de campagne. Hier zijn ook de tv- en radiospot te bekijken en beluisteren. Ook het uitzendschema is hier terug te vinden.

De campagne loopt door tot eind mei. Na de zomer wordt deze vervolg gedurende vier tot zes weken.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels