nieuws

Van Delft komt met eigen koekmerk: Dutch & Dapper

Nieuws 2130

Bakkerij Van Delft in Harderwijk heeft een eigen koeklijn gelanceerd: Dutch & Dapper. De koekjes zijn ontwikkeld door twee senioren, die na hun pensioen bij het bedrijf zijn blijven werken. Dit schrijft regionale krant De Stentor.

Van Delft komt met eigen koekmerk: Dutch & Dapper

Bakkers Eef Boogmans en Maarten Kranenburg wilden na hun pensioen graag bezig blijven. Die kans kregen zij bij hun werkgever Van Delft. Directeur Oscar de Lange gaf het duo de ruimte om een eigen koeklijn te bedenken en zo geschiedde.

Productuitbreiding

‘Samen zitten we de hele dag dingen uit te proberen, koekjes te bakken. Vroeger was ik leidinggevende in de bakkerij, toen maakten we vooral ontbijtkoek en pepernoten. De laatste vijftien jaar heeft Van Delft sterk aan productuitbreiding gedaan. Sinds die tijd denk ik mee aan het ontwikkelen van nieuwe recepten. Dit is de eerste keer dat er drie koekjes van mij in de supermarkt liggen’, vertelt Kranenburg aan De Stentor.

Nieuwe smaakcombinaties

De koekjes van het duo zijn bereid met echte roomboter en grote stukken chocolade, caramel, fruit en noten. Maarten: ‘We hebben ook nieuwe smaakcombinaties gevonden, zoals framboos met kokos en melkchocolade’. De twee andere koekvarianten zijn triple chocolate en karamel, zeezout en chocolade.

Dutch & Dapper

Van Delft heeft voor de drie koekjes een merknaam bedacht: Dutch & Dapper. Directeur Oscar de Lange: ‘Deze mannen kennen de smaken nog van vroeger. Ik heb ze carte blanche gegeven. Het zijn geen ouderwetse koekjes geworden. We hebben er juist een flitsende verpakking omheen bedacht, met roze, geel en mintgroen. Ik denk dat de heren met nog nieuwe uitvindingen gaan komen, dus de lijn Dutch & Dapper zal nog uitbreiden.’

Reageer op dit artikel