nieuws

Echte Bakkers op weg naar gouden jubileumjaar

Nieuws 40

De Najaarsbijeenkomst van Stichting Echte Bakkersgilde kreeg vandaag een gouden randje. In februari 2017 bestaat het Gilde 50 jaar, waarvoor de stichting extra budget vrijmaakt. Vanmiddag kregen de ruim 180 aanwezige leden alles te horen over de jubileumcampagne.

Echte Bakkers op weg naar gouden jubileumjaar
De aanwezige leden konden op de foto voor hun persoonlijke reclame-uitingen in het jubileumjaar. Foto: Echte Bakkersgilde

Op de bijeenkomst in Vianen zijn de leden bijgepraat over de reclameplannen en de ledenactiviteiten voor de komende maanden, de nieuwe digitale snelweg van het Gilde en de gouden plannen voor het grote jubileum van het Gilde.

Klanten belonen

Geert Caniels, directeur van de stichting, legde uit dat het dagelijks bestuur een deel van de reserves van de Echte Bakkers aanwendt voor de jubileumcampagne. ‘Dit moet een laagdrempelige in het oog springende actie worden, die klanten trekt en bestaande klanten beloont. Een actie waar alle leden van kunnen profiteren’, aldus de directeur.

Het Gilde wil zijn leden handvatten bieden om de campagnes op maat en met lokaal elan in te zetten. De aanwezige bakkers konden zodoende in een jubileumsetting op de foto, omringd door het ‘Echte Bakkers Goud’.

Digitale snelweg

Ook zijn de leden bijgepraat over de nieuwe online-mogelijkheden voor de bakker. E-commerce specialist Nicole Moolhuijzen van de stichting gaf uitleg over een compleet nieuwe ledensite met optimale zoekfunctie, makkelijk bewerkbare websites en webshops. Ook staan er verbeterplannen voor de drukwerkmodule op stapel.

Margemakers

Zeelandia verzorgde het marketingverhaal tijdens een meringue en crème-demo van Johan van de Vin (Korengoud De Echte Bakker). Van de Vin deelde zijn verfrissende meringue-ideeën. Meringues worden als ware margemakers gezien.

Reageer op dit artikel