nieuws

Umami van Van de Leur wint Innovation Award

Nieuws

Van de Leur Banketspecialiteiten heeft op de Europain in Parijs de Innovation Award in ontvangst genomen voor zijn nieuwste product: Umami. Het Japanse woord Umami betekent ‘heerlijkheid’ of ‘hartig’.

Umami van Van de Leur wint Innovation Award
Van de Leur brengt zes smaakvarianten van de hartige cake met Umami op de markt. Foto: Van de Leur

Beide woorden zijn van toepassing op de hartige cake die Van de Leur in zes smaakvarianten op de markt heeft gebracht.

Smaaksensatie

Umami heeft de Award gewonnen vanwege de gezonde ingrediënten die zijn toegepast en goed passen binnen de huidige consumententrends. De jury, bestaande uit professionals uit de bakkerij- en patisserie-industrie en vertegenwoordigers van de pers, hebben bij alle genomineerde producten gekeken naar techniek, marketing, voedingswaarden, smaaksensatie en praktische aspecten.

De Award Ceremonie vond plaats op vrijdag 5 februari 2016 om 14.30 uur in het Conference Cafe. Alle Award-winnende producten werden gedurende de gehele beurs getoond in de speciale Innovatie en nieuwe producten-arena op de Europain.

Umami

De verschillende varianten van Umami zijn onder andere gemaakt van boerenkool (Kale-licious), makreel (Mackarel with a beet) en zeewier (Seaweed Sensation).
Umami onderscheidt zich ten opzichte van bestaande hartige producten zowel op het uiterlijk als met verrassende smaakcombinaties.

Kijk voor meer informatie op de website: www.vandeleur.nl

Reageer op dit artikel