nieuws

Koopmans wint Merk van het Jaar

Nieuws

Bakmerk Koopmans, eigendom van Dr. Oetker, is het FNLI Merk van het Jaar. De winnaar van vorig jaar, Bolletje, eindigt nu tweede en Nutrilon derde.

Koopmans wint Merk van het Jaar
Foto: FNLI

Dat bleek vandaag tijdens de jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). De award werd voor de tiende keer uitgereikt en is gebaseerd op grootschalig consumentenonderzoek van GfK. Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Mona won de Bijzondere Prestatie award, die dit jaar ging naar het merk met de sterkste online merkbeleving.

Warmte van het bakken overbrengen

Geert-Jan Vorstenbosch, marketing manager Koopmans/Dr. Oetker: ‘We hebben het afgelopen jaar met veel passie gewerkt aan een flinke reeks innovaties en een nieuwe merkcampagne die de warmte van bakken weet over te brengen. Wij zijn zeer positief verrast, bovenal omdat het echt een waardering is van de consument waar we uiteraard supertrots op zijn.’

Goede ontwikkeling van de marktkracht

Danny van den Burg, Industry Lead Consumer Goods bij GfK: ‘ Koopmans stond de afgelopen jaren al steeds in de top 10 en is nu door een goede ontwikkeling van de merkkracht naar plaats 1 geklommen.’

Download hier de samenvatting van het onderzoek

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels