nieuws

Van Lanschot neemt belang in ’t Stoepje en Le Perron

Nieuws 179

Van Lanschot Participaties heeft per 1 juli 2016 een minderheidsbelang verworven in de Market Food Group in Bunschoten-Spakenburg. Tot de groep behoren onder meer de franchiseformules ’t Stoepje en de biologische bakkerijformule Le Perron.

Van Lanschot neemt belang in ’t Stoepje en  Le Perron
Een van de vestigingen van Le Perron in Amsterdam. Foto: Bakkerswereld

De transactie moet nog worden goedgekeurd door de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Market Food Group, dat voor deze participatie grotendeels in handen was van het management, verbreedt op deze manier de aandeelhoudersbasis met een aandeelhouder die de verdere groei van de onderneming ondersteunt, zo laat het management weten. ‘Van Lanschot Participaties investeert in goed geleide Nederlandse ondernemingen met een sterke marktpositie en een overtuigende groeistrategie, en voegt met Market Food Group een onderneming toe aan haar portefeuille die uitstekend past in haar investeringsbeleid.’

Market Food Group

Market Food Group (MFG) is een toonaangevende Nederlandse brood- en banketbakkerij met diverse bekende franchiseformules, zoals ’t Stoepje en Le Perron. Le Perron is een biologische en duurzame franchiseformule die momenteel actief is op circa 60 locaties, waaronder De Markthal in Rotterdam.

Sinds 1979 is MFG actief op dagmarkten met de bekende formule ’t Stoepje. Het marktconcept is gegroeid naar 130 franchisenemers, die op meer dan 600 locaties te vinden zijn.

Marktbakker 't Stoepje is onderdeel van de MFG.

Marktbakker ’t Stoepje is onderdeel van de MFG.

105 miljoen omzet

MFG levert ambachtelijke, duurzaam geproduceerde en suikervrije producten aan zowel zakelijke klanten als consumenten. Naast het huidige assortiment is MFG voortdurend bezig om nieuwe innovatieve producten en formuleconcepten te ontwikkelen, zoals glutenvrije broden, low-carb, TEFF en cholesterolverlagend brood.

MFG heeft in de afgelopen jaren een groei weten te realiseren. Het bedrijf behaalde in 2015 een consumentenomzet van circa € 105 miljoen.

Reageer op dit artikel