nieuws

‘Nederland aan de bak’ gaat joint promotion aan met Kookse.tv

Nieuws

Het concept ‘Nederland aan de bak’ waarop bakkers tot en met zondag 29 november kunnen intekenen, gaat een joint promotion aan met de succesvolle receptenwebsite Kookse.tv.

‘Nederland aan de bak’ gaat joint promotion aan met Kookse.tv
Joep Gommans: 'Deze trend geeft een enorm positief effect op het imago van de brood- en banketbakkerijen in Nederland. Bakker zijn is weer stoer en hip geworden, voor de bakker een uitgelezen kans om hier zelf aandacht aan te besteden.' Foto: Bakkerij Support - Marketing en Meer

‘Door deze joint promotion beschikken we over een ruime database van consumentenrecepten en kunnen we de recepten op de social media van de bakkers ondersteunen met bijhorende video’s. Daarnaast heeft Kookse.tv zelf een sociaal bereik van ruim 15.000 volgers om de actie te promoten’, aldus Joep Gommans van Bakkerij Support – Marketing en Meer. ‘Een ander voordeel is dat we direct na een uitzending van een bakprogramma kunnen inhaken wanneer Kookse.tv over het recept beschikt. Op deze laagdrempelige manier kun je dus ook in de drukke decembermaand inspelen op de actualiteit.’

Heel Holland Bakt

Thuisbakken is al een hele tijd hip. Programma’s als Heel Holland Bakt, Rudolph’s Bakery en het Amerikaanse Bakery Boss gaan er bij televisiekijkers in als koek. Afgelopen week werd ook bekend dat vanaf 16 december een speciale Kersteditie van Heel Holland Bakt wordt uitgezonden. Joep Gommans: ‘Deze trend geeft een enorm positief effect op het imago van de brood- en banketbakkerijen in Nederland. Bakker zijn is weer stoer en hip geworden, voor de bakker een uitgelezen kans om hier zelf aandacht aan te besteden.’

Drijfveer

Een belangrijke drijfveer voor Joep Gommans is ‘de enorme kloof’ die ontstaan is tussen de verkoopprijzen in de supermarkt en de prijzen in de ambachtelijke bakkerswinkel. ‘Een kerststol van €3 of een kerststol van €12, daar zit een wereld van kwaliteitsverschil in, maar je moet het de klant wel duidelijk kunnen uitleggen.’ Op de recepten die binnen het concept ‘Nederland aan de bak’ worden verstrekt staat duidelijk uitgelegd wat de toegevoegde waarde is van het ambachtelijke product.

Merkversterking

‘Nederland aan de bak’ biedt de uitgelezen kans het lokale merk van de bakker te versterken. De persberichten die digitaal aan de bakkers worden verstrekt, kunnen door de bakkers worden gepersonaliseerd met de eigen naam en vestigingsplaats. Zo kan een bakker in Barneveld bijvoorbeeld inhaken met ‘Barneveld aan de bak’. Vanuit Bakkerij Support wordt dit tevens ondersteund met een digitaal logo waarin de vestigingsplaats van de bakkerij reeds wordt verwerkt.

Bakkerij Support

Na 16 jaren succesvol te zijn geweest binnen het eigen bakkersbedrijf besloot Joep Gommans dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. Met het bedrijf Bakkerij Support – Marketing en Meer biedt hij praktische en doelgerichte ondersteuning op het gebied van ‘Marketing en Meer’ voor bakker-ondernemers door heel Nederland. ‘Bakkers moeten niet zo bescheiden zijn. Door zichzelf als sterk regionaal merk neer te zetten en hun passie en ambacht écht goed te vertellen kan de ambachtelijke bakker de strijd winnen van de Retail’, aldus Joep Gommans.

Reageer op dit artikel