nieuws

Campagne ‘Broodwatzitdaarin’ gaat derde ronde in

Nieuws

De campagne ‘Broodwatzitdaarin.nl’ is verlengd. De derde ronde is deze week van start gegaan, omdat volgens de organisatie nog lang niet iedereen in de doelgroep is bereikt. Onderwerpen die besproken worden in de campagna zijn onder meer: ‘Maakt brood dik?’ en ‘Wat is het gezondste brood?’

Campagne ‘Broodwatzitdaarin’ gaat derde ronde in

In deze ronde die tot en met 15 december duurt, wordt gebruik gemaakt van de bestaande radio commercials en online video’s. Tussentijdse evaluatie van de campagne heeft namelijk laten zien dat de huidige campagne materialen zeer effectief zijn en dat we nog lang niet iedereen hebben bereikt.
Tot en met 30 november zijn drie radio commercials te horen op de bekende kanalen: Sky Radio, NPO 3FM, Radio 538, 100%NL. De spots gaan over:

  • Klopt het dat hoe bruiner het brood, hoe gezonder het is?
  • Is speltbrood beter dan tarwebrood?
  • Ik hoorde dat je dik wordt van brood…of niet?

Video’s

Tot en met 15 december worden alle video’s (in totaal 9) actief via facebook, google en youtube onder de aandacht van onze doelgroep gebracht. Waar we de eerste ronde 53.000 uitgekeken video’s hebben gerealiseerd, en afgelopen ronde 277.000,  hebben we nu als doel om meer dan 750.000 uitgekeken video’s te realiseren! Deze doelstelling is gebaseerd op de optimalisatie van de mediastrategie op basis van hetgeen wij geleerd hebben uit de eerste twee rondes. Daarnaast is de campagne ook actief op de faceookpagina van brood.net.

Doelgroep

De campagne richt zich primair op circa twintig procent van de Nederlandse bevolking. Deze groep, vooral hoogopgeleide Nederlandse vrouwen in de leeftijd van 20 tot 45 jaar, is gevoelig voor de negatieve en tegenstrijdige informatie over brood. Zij zijn de laatste tijd minder brood gaan eten of overwegen dit. Ze doen dit uit gezondheidsoverwegingen of omdat ze vinden dat brood niet langer past in hun levensstijl.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels