nieuws

Boni test verkoop van ongebakken diepvriesbrood

Nieuws

Boni start in zijn filiaal in Staphorst met de verkoop van vers brood uit de diepvries. Dat meldt Distrifood, nieuwsblad voor de supermarktsector.

Boni test verkoop van ongebakken diepvriesbrood

Vanaf 5 november is de broodafdeling van de Boni aan de Ebbinge Wubbenlaan verrijkt met een diepvriesmeubel, vanwaaruit een aantal soorten brood van leverancier Pandriks worden verkocht. Het gaat om stokbrood, hard kleinbrood en 500-gramsbroden, alle ongesneden. ‘Dit wordt bij ons afgebakken en ingevroren met een shockvriezer. Dat stopt het verouderingsproces van het brood’, zegt Frank Cornelissen, commercieel manager van Pandriks. ‘Boni zorgt voor de etikettering. De consument kan het brood rechtstreeks uit de vriezer in een minuut of 10 afbakken. Het brood is veel verser dan wanneer de consument afgebakken brood koopt en dit zelf invriest.’

Eerste supermarkt

Voor zover bekend is Boni de eerste supermarktformule in Nederland die diepvriesbrood op deze manier verkoopt en dit zo’n prominente plek geeft op de broodafdeling. Volgens Cornelissen hebben Pandriks en Boni samen gezocht naar manieren om de kwaliteit van de broodafdeling naar een hoger niveau te tillen op het gebied van product en uitstraling.

Daarbij wordt in de verbouwde winkel in Staphorst ook meer personeel ingezet op de broodafdeling, 20 uur per week. Op die manier kan Boni van openings- tot sluitingstijd bezetting garanderen en wordt er de hele dag gebakken en bediend.

Meer bediening

Volgens Edwin van Olst, categorymanager brood van Boni, betreft het echt nog een pilot om het brood op deze manier te presenteren. ‘In een aantal van onze winkels, bijvoorbeeld Genemuiden en Leusden, werken we al met onze nieuwe broodopstelling. Maar Boni is altijd op zoek naar manieren om klanten beter te kunnen bedienen. Als je, zoals wij, op prijs focust, merk je dat de aandacht voor de klant soms wat minder kan zijn. Daarom vonden wij het belangrijk om in de broodafdeling het aspect bediening meer aandacht te geven. Ook willen we het verhaal achter het brood beter vertellen. Ik ben erg benieuwd hoe de consument reageert op de diepvrieskast. De belangrijkste vraag is natuurlijk wat het doet met de omzet.’

Reageer op dit artikel