nieuws

Deelnemers Grip duiken in brein consumenten

Nieuws

Consumentenbeleving en consumentengedrag stonden centraal op de tweede trainingsdag van Grip op je bakkerij. Die werd maandag gehouden in het Restaurant van de Toekomst bij Wageningen UR.

Deelnemers Grip duiken in brein consumenten
De deelnemers werken in groepjes aan een van de opdrachten. Foto’s: Bakkerswereld

De deelnemers beleefden een inspirerende dag waarin ze zich verdiepten in de consument, als klant en vooral als mens. ‘Klanten binden, boeien en vasthouden’, luidde het thema.

Thomas van Straaten van het bureau Consumatics gaf uitleg over de werking van het bewuste en onderbewuste brein van de mens. Met die kennis kan de ondernemer daar zijn verkoopbeleid op aanpassen.

In het middagprogramma keken de ondernemers ze naar zichzelf en hun bedrijven. Walter Fauser van coachingsbureau Onder de indruk ging in op de indruk die ondernemers maken als persoon en met hun winkels en winkelteam op de klant. Welke aspecten zijn daarop van invloed?

Ingegaan werd op verbale en de non-verbale communicatie. Hij werd daarbij geassisteerd door Heidi Troost, die het onderwerp ‘persoonlijk contact’ aanroerde. ‘Het gaat erom dat u voorbij de ratio van de klant komt en hem in het emotionele deel van de hersenen weet te raken’, aldus Troost.

In het Restaurant van de Toekomst kregen de deelnemers een korte uitleg over onder meer de onderzoeksdoeleinden van het restaurant van de WUR.  Tevens stond hier de lunch met onder meer brood van Bakker Piet uit Elspeet op het menu.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels