nieuws

Zeelandia organiseert mindset-sessies

Nieuws

Zeelandia is op 7 oktober succesvol gestart met een serie mindsetten-sessies voor bakkerijwinkelpersoneel. In Drachten lieten ruim tweehonderd medewerkers uit bakkerswinkels zich meevoeren door Jan van Setten. Hij gaf een andere kijk op de baan van verkoopster in een bakkerswinkel.

Zeelandia organiseert mindset-sessies

Van Setten gaf als als voorbeeld het geheim achter Bijenkorf’s Drie Dwaze Dagen: schaars en aantrekkelijk. Zodra je ervoor kiest schaars en aantrekkelijk te zijn, heb je weinig concurrentie, aldus Van Setten. ‘Als winkelverkoopster gaat het om de PK’s. P van Passie, de K van Kennis en de s van scoringsdrang’, geeft Van Setten als advies. ‘Wees geen ‘droeftoetertje’ maar wees een ‘bruistablet’.

‘Als je doet waar je bang voor bent, verras je jezelf en de wereld er omheen’, was een andere wijsheid. Van Setten had een verrassende top zeven: ‘Hoe jaag je klanten het snelste weg.’ Opvallend is dat prijs in die top zeven onderaan staat. ‘Het gaat vooral om aandacht en initiatief. Allemaal zaken die je als winkelteam kunt bepalen. Kortom: het winkelteam maakt het verschil.’

De MindSetten-sessies worden deze maand nog gegeven in Apeldoorn, Zwijndrecht, Sassemheim en Veldhoven. Alle avonden zitten bomvol met totaal ruim 1300 deelnemers. Alleen voor de laatste avond in Veldhoven zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.

Meer info mcs@zeelandia.nl

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels