nieuws

NBC Weekbenchmark naar Berghuis

Nieuws

NBC heeft de Weekbenchmark per 1 oktober verkocht aan Friso Berghuis van BRICC. Als mede initiatiefnemer van de Weekbenchmark is Berghuis geen onbekende bij de meeste bakkers. In feite is de Weekbenchmark terug in vertrouwde handen. De naam BRICC is per 1 oktober gewijzigd in BakkerijMonitor.

NBC Weekbenchmark naar Berghuis

Door de veranderende rol van het NBC ligt de focus niet langer meer op een activiteit als de Weekbenchmarkt.

Friso Berghuis: ‘De opzet van de BakkerijMonitor zal in de kern gelijk blijven, maar de terugkoppeling zal naar de aangesloten bakkersbedrijven wel op een andere wijze gaan plaatsvinden. Uitgangspunt is dat de vernieuwde BakkerijMonitor nog groter en dus nog betrouwbaarder gaat worden. Vanuit een onafhankelijke positie is het de bedoeling dat de aangesloten ondernemende bakkers kunnen kiezen uit verschillende abonnementsvormen. Een volledig gratis variant zal als instapabonnement beschikbaar blijven. Softwareleverancier Marti-Orbak zal hierin ook een partij zijn.’

Zelfstandig adviesbureau

De overname is in een kort tijdsbestek rondgekomen. De komende weken zullen beide partijen in gezamenlijk overleg de verdere technische zaken regelen. De aangesloten ondernemers zijn inmiddels door NBC ingelicht.

BRICC is een zelfstandig adviesbureau dat zich specialiseert in het implementeren van bedrijfsvergelijkingsconcepten voor retail- en franchiseorganisaties. Daarnaast adviseert BRICC ondernemers en (retail)organisaties op bedrijfskundig gebied met als doel structurele rendementsverbetering. De SportMonitor is naast de BakkerijMonitor één van de bedrijfsvergelijkingsconcepten

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels