nieuws

Consument koopt bewuster in voor kerst

Nieuws

Bewuster inkopen en minder verplichtingen zijn twee opvallende resultaten uit het consumentenonderzoek over kersttrends van supermarktketen PLUS. Bovendien wordt er meer thuis gegeten.

Consument koopt bewuster in voor kerst
Bart Nijs

Eten met elkaar blijft een verbindende factor voor de aankomende feestdagen. Nog steeds vindt 80 procent van de consumenten de kerstdagen specialer dan andere dagen. Wel geeft bijna 70 procent van de 2500 ondervraagden aan dat ze bewuster gaan inkopen. De consument schrijft de meeste boodschappen voor de kerstdagen vooraf op om de verleiding om producten te kopen die niet nodig zijn voor te zijn.

Ook is het een trend om thuis te eten. En dan vooral met mensen die het dichtst bijstaan. Zo’n 89 procent van de ondervraagden eet thuis, bij familie of vrienden. Maar wel met minder verplichtingen. Gourmetten is ontzettend populair, maar ook zalm en haas als hoofdgerecht zijn niet weg te denken van de Nederlandse kersttafels.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels