nieuws

Bakspiratie zet aan tot verhaal achter het product

Nieuws

De ambachtelijke bakkerij beleefde gisteren in het Veluwse Radio Kootwijk de eerste editie van het evenement Bakspiratie. Ruim 148-bakker-ondernemers (in totaal waren er ruim 300 bezoekers) lieten zich verrassen door inspirerende sprekers, creatieve workshops en smaakvolle proeverijen.

Bakspiratie zet aan tot verhaal achter het product

BakSpiratie stond in het teken van ‘Het verhaal van…’. Eigenheid, betrokkenheid en het volgen van je hart zijn de belangrijkste sleutels naar succes. Dagvoorzitter en acteur Peter Faber, de mannen van Schorem Haarsnijder en Barbier, food trendwatcher en worstmaker Samuel Levie, Michel Jansen van KleinsteSoepfabriek en wijngoeroe Ilja Gorst spreken uit ervaring. Zij maakten de aanwezige bakkers deelgenoot van hun eigen unieke verhalen. Alle drie hadden ’n eensluidende boodschap: vertel het verhaal achter je product. Dat klonk in alle presentaties door. Wijnboer Ilja Gort: ‘Je moet dat verhaal blijven vertellen. Iedere keer weer opnieuw. Alleen je naam noemen is niet genoeg.’

De vijf thema’s van BakSpiratie – Goed Gedrag, Gastheerschap, Genieten, Goed Vakmanschap en Groei & Bloei – werden ‘tastbaar’ zowel tijdens de lunch als tijdens de presentaties op het buitenterrein van Radio Kootwijk. In de hoeken van de vijver waren een aantal containers neergezet waar de vijf thema’s uiteen werden gezet. Daar konden de bezoeker ruiken aan en proeven van een dropcroissant, een sapje van tarwegras, een bonbon met olijven. De ondernemende bakkers werden door slagers Franz Gerritschen en Wildslager Ter Weele, agf-specialist Tonny van Eldijk, de Zuivelhoeve van de familie Roerink en bakker Adriaan van Heeswijk kort en bondig over hun successen en aanpak bijgepraat.

» Bekijk hier een fotoreportage over Bakspiratie

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels